Als bedrijf of ondernemer wil je natuurlijk graag dat bezoekers een contactformulier invullen op je website. En hoe frustrerend is het, als je in je analytics ziet dat mensen wél op de contactpagina uitkomen, maar vervolgens afhaken en het formulier niet invullen? Deze infographic van Quicksprout.com bevat een aantal tips waarmee je deze frustratie (van jezelf én je bezoeker) voorkomt. En wat blijkt: de truc zit hem in meer dan alleen ‘zo kort mogelijk houden’.  

howtooptimizecontactforms

Nooit meer een infographic missen? Abonneer je dan op de infographics-feed (RSS) of volg ons op Pinterest.

0 Shares:
2 comments
  1. Is het hele principe van contactformulieren niet al een beetje verouderd? Wij merken steeds meer dat mensen op een contactpagina aan NAW gegevens en een mailadres voldoende hebben; men wil doorgaans toch vaak een kopie van de mail in hun eigen mailclient hebben. Denk bijvoorbeeld aan het (vele) gebruik van tablets; doorgaans niet fijn om hele formulieren in te vullen.

    1. Zoals je zelf eigenlijk al aangeeft is er niet 1 antwoord. Ik wil niet altijd een mail moeten sturen: afhankelijk van waar ik ben en mee bezig ben is juist het een of het ander gemakkelijker. En in sommige gevallen heb je ook specifieke info nodig (als site owner) en zorgt een formulier ervoor dat je die info ook krijgt. Een kopie naar jezelf laten sturen is niet zo lastig om op te nemen in een formulier, dus dat hangt daar niet zo mee samen.

Comments are closed.

Dit artikel is 3.833 keer gelezen