Tumblr voor jouw bedrijf? Da’s geen gek idee als je bijvoorbeeld in de media of modebranche actief bent, want het is snel én visueel aantrekkelijk. Daarom lees je hieronder vijf voorbeelden voor zakelijke Tumblr pagina’s.

Het medium is, in het kort gezegd, een snelle manier om posts te creëren, waarmee je een groot publiek kunt bereiken. De microblogsite bestaat inmiddels zes jaar en iedere dag komen er 120 000 nieuwe gebruikers bij.

ELLE

Screenshot Tumblr ELLE

De Tumblr-pagina van ELLE  bestaat uit foto’s met onderschrift, voorzien van een verwijzing naar de ontwerper en hier en daar een hashtag. Wie op de foto’s klikt, komt terecht op de Instagram account elleusa. In het rechterkader staan knoppen naar de Twitter-, YouTube- en Facebook-pagina van het modeblad. Daaronder staan links naar artikelen uit het online nummer. Tot slot kun je je via een link abonneren op de nieuwsbrief of op het blad.

 

Glamour

Vooruit, nog zo’n modeblad met een Tumblr-pagina. Glamour kiest alleen voor een andere aanpak. Op de blog staan de favorieten van de moderedacteuren: De dingen waar zij op dat moment helemaal gek van zijn, en dat kan variëren van foto’s, plaatsen tot modetrends of andere vondsten. Onder de tag Glamour Magazine vind je foto’s uit en links naar het blad, online shopadressen en prijzen. Ook dit blad deelt foto’s via Instagram, met een keurige naamsvermelding van de meewerkende fotografen.

IBM

Dit merk had aan één Tumblr-pagina niet genoeg. Het eerste is A smarter planet. De posts gaan, zoals je kunt raden, over alles wat kan bijdragen aan een slimme planeet. Er is gekozen voor pakkend beeldmateriaal in de vorm van foto’s, tekeningen en infographics. Daaronder staan weer relevante links. Mochten er teksten staan, dan zijn die kort, maar krachtig. Het tweede blog, The Social Business en het derde, The Smarter Cities Scan, bieden die ruimte voor langere teksten wél. Bovendien verschillen een primair en secundair blog in functionaliteit. Met het tweede blog kun je bijvoorbeeld geen gebruik maken van “like”, “follow”, “ask”, en “submit”.

Vimeo

Screenshot Tumblr Vimeo

Via de Tumblr van Vimeo ontdek je film-gerelateerd nieuws over Vimeo en gebruiksmogelijkheden waar je misschien nog niet eerder van af wist. Zo kun je legaal bepaald Vimeo-materiaal delen en gebruiken voor eigen doeleinden. Ook dit bedrijf verwijst naar zijn Facebook- en Twitter-pagina. Filmpjes vind je uiteraard bij Vimeo zelf. Ook handig: je kunt een speciale deelknop gebruiken als je iets interessants op Vimeo ziet, ofwel de Tumblr-bookmarklet. De medewerkers van Vimeo hebben een Staff blog. Daarop delen zij video’s die zij interessant vinden of gemaakt hebben en het nut van nieuwe opties op Vimeo. Voor als je aan de gewone Tumblr-pagina van Vimeo niet genoeg hebt.

 

Universal Music

Screenshot Tumblr Universal Music

De platenmaatschappij van “Lady Gaga, Eminem, Justin Bieber, Rihanna, Andrea Bocelli, Taylor Swift, Lil Wayne, Maroon 5 en vele anderen” kiest voor korte berichten of foto’s, onderschriften en links. Soms linken zij naar de Facebookpagina van een van hun artiesten, of naar mogelijkheden om gratis naar nieuwe releases te luisteren. Via deze Tumblr kun je doorklikken naar de Facebook-, Twitter- en YouTube-pagina en er is een mobiele versie van de site.

Dit waren slechts vijf voorbeelden, maar er zijn er nog veel meer. Zet je even schrap, want de website  Social Media Examiner heeft er nog eens 21 voor je uitgelicht…

 

Welke opties en lay-out zou jij kiezen voor je zakelijke Tumblr-pagina?

0 Shares:
Dit artikel is 4.791 keer gelezen