Het woord Inspiratie in de naam van een event legt voor mij vaak de lat wel erg hoog.  Toch is het gelukt… vrijwel direct. Geen standaard presentator, maar een talentvolle zingende Max Douw begon uit volle borst #SMID13 met “Het social media lied”. Het beloofde wat voor de rest van de dag…

SMID13 in Arnhem

Het is misschien niet de eerste stad waar je aan denkt als het gaat om innovatie. Toch is er in Arnhem veel te beleven en poppen de ondernemers uit de grond. Ik weet het. Ik woon namelijk  in deze mooie stad. Bij het oppoppen van een stad, horen natuurlijk ook inspiratiedagen, moeten de initiërende dames Martine Grol en Amy van Son gedacht hebben.

Geen heel verslag, maar wel mijn leukste en leerzame momentjes.

Raymond Wittevoet was de eerste spreker en maakte direct een mooie binnenkomer met het filmpje “Who”. Een perfecte visualisatie van hoe ‘mis’, miscommunicatie kan gaan.

Bush and Rice from bigonazzi on Vimeo.

Jammer genoeg werd over Facebook niet diepte ingegaan, maar leuke tips kwamen er wel voorbij. Zoals de tip van Corinne Keijzer “80 tekens in je Facebookbericht is 23% meer interactie met je fans”. Daar wil je wel voor onder die 80 tekens blijven, toch?

Een wervelwind (met gave schoenen)

Herman Couwenbergh van Twittermania zweepte het publiek weer op, wat een energie heeft die man. Enthousiast vertelde hij een paar do’s en don’ts op Twitter, maar ook MySpace kwam aan bod. Door hem ben ik weer een kijkje gaan nemen op de nieuwe MySpace en wauw! Wat is dat cool. Voor je impressie een filmpje.

The new Myspace from Myspace on Vimeo.

Wie ben je nu eigenlijk

Vlak voor de pauze klom Amy Van Son het podium op (of nou ja, klom, het was een platte vloer). Zij zorgde voor stof tot nadenken. Hoe bedenk je nou een goede Twitterbio of LinkedIn-samenvatting? Daar had ze een hele leuke manier voor. Een aantal vragen, pen en papier en opschrijven wie je nou eigenlijk bent en waar je voor staat. Op een fluitend vogeltje – muziekje – na was het wel 10 minuten erg stil in de zaal.Helaas had Amy van Son maar 35 minuten, maar ik vond het voorproefje leuk!

Het tweede deel van de dag…

…sloop de vermoeidheid er een beetje in. Wat ik nog wel meekreeg:
Zoom nooit in als je met je smartphone filmt. Nooit! – pixelvernietiging ;) – door Martine Grol

Pinterest was een  van de onderwerpen, maar ja. Pinterest dat ken ik al. Tijdens de presentatie Pinterest heb ik 35 minuten lang bedacht wat ik eigenlijk nog op Pinterest doe. Plots wist ik het: Ik ga binnenkort verhuizen, dus dat betekent heerlijk avonden erop lospinnen. Sorry dat ik niet goed geluisterd heb, maar thanks voor de reminder aan Pinterest Linda Commandeur.

Daten via LinkedIn, lekker professioneel

Ik werd weer wakker toen Jan Willem Alphenaar begon over Bangwithprofessionals.com. Dit was een website waarmee je lovematches kon maken met LinkedInconnecties. Ja, kon. ‘Helaas’ bestaat het niet meer. Hoe het werkte? Jij gaf aan met wie jij wel een ‘bang’ zou willen doen, en als de ander dat ook bij jou deed. BAM match  ;) geweldig toch. Meer over ‘The Bang’ op zijn blog over LinkedIn.

Dat waren mijn hoogtepunten.

Nu niet denken dat dit het was. Ik heb interessante mensen gesproken, minder nieuwe dingen gehoord, maar er was wel veel energie. Voor mij was Social Media Inspiration Day 2013 een succes. Ben je nieuwsgierig, ga dan naar de website van Social Media Inspiration Day. Rene Wouters maakte mooie foto’s voor een impressie.  Er staan ook filmpjes online van presentaties en het social media lied.

#Twitterballen…

Heb ik aan mij voorbij moeten laten gaan, helaas. Volgende keer ben ik er wel weer bij. Heerlijk zo’n thuiswedstrijd. Volgend jaar, hopelijk komt er een volgend jaar. Ben ik weer van de partij!

0 Shares:
3 comments

Comments are closed.

Dit artikel is 3.779 keer gelezen