Ben jij een ondernemer en wil je gevonden worden op sociale media? En wil je op de juiste manier gevonden worden? Zodat je meteen herkend wordt op jouw specialisme? En jouw unieke kwaliteiten? Maak dan jouw sociale media pitch!

 Elevator pitch

Jouw sociale media pitch is niets méér of minder dan een elevator pitch, maar dan aangepast naar sociale media. Een sociale media pitch kun je gebruiken om op de juiste manier gevonden te worden. Dit doe je door op alle sociale media platformen de ruimte die daarvoor beschikbaar is in te vullen.

 

 

Linkedin, Twitter en Facebook

Jouw bio op Linkedin is de summary. Op Twitter is het ‘stukje over jezelf’, maximaal 140 tekens die je hiervoor kunt gebruiken. En op Facebook kan je ook een stukje over jezelf kwijt bij info.

Hoe maak je een pitch?

Beantwoord de drie onderstaande vragen. De antwoorden op deze vragen vormen offline jouw elevator pitch. En online is de elevator pitch de basis van je sociale media pitch.

  1. Wat is je product, dienst, specialiteit of kunde en wat maakt het uniek (ook wel: wat is je unique selling point)?
  2. Welk probleem los je op voor jouw klant?
  3. Wat is het aan je werk dat je energie geeft, waar je blij van wordt en wat je drijft?

Sociale media pitch

Maak van de antwoorden op deze 3 vragen een goedlopend verhaal. Plaats op Linkedin de sociale media pitch bij de summary/samenvatting. Op Twitter gebruik je korte zinnen in je bio die de belangrijkste strekking weergeeft van je sociale media pitch. Op Facebook doe je hetzelfde als op Twitter, maar dan in een persoonlijke verhaalvorm. Succes met het maken van jouw sociale media pitch!

0 Shares:
Dit artikel is 4.909 keer gelezen