Stel je voor! Je zit bij de kapper en je ziet iets wat er niet hoort te zijn. Laten we zeggen een geest. Hoe reageren mensen dan? Mensen weten toch dat geesten niet bestaan? Blijkbaar zijn er gelukkig nog genoeg mensen die er anders over denken.

De bedenkers hebben vast bovenstaande gedachtes gehad toen ze de opdracht kregen de film ‘The last Exorcism part 2’ te promoten via social media. Waarschijnlijk geïnspireerd door de ‘Extremely Scary Ghost Elevator Prank’ die eind november 2012 viraal ging.

Het idee

The-Last-Exorcism-Part-2-release-date-IndiaSchmink een meisje zoals we deze onder andere kennen in de film ‘The Exorcism ‘. Zet dit meisje achter een licht doorschijnende spiegel en zet mensen, die in geesten geloven, bij de kapper voor een spiegel. Leg dit allemaal digitaal vast op video. Hoera! Een viral is geboren.

De filmmaatschappij maakte een bananasplit-achtige grap. Deze genereerde binnen een week 1.5 miljoen views en een dikke 3000 likes op YouTube.

Naar de bios

Sinds 1 maart is de film te zien in een groot deel van Amerika. ‘The last exorcism part 2’ draait vanaf 25 april in de Nederlandse bioscopen.

Als je kijkt naar de grote block-busters van het afgelopen jaar, zie je dat veelbezochte films ook sterke social media campagnes hebben. Mijn verwachting is dat filmmaatschappijen nóg meer met social media gaan doen. Welke social campagne voor een film vond jij in 2012 opvallend? Laat het ons weten!


Geschreven door