Je wilt nieuwe content publiceren, maar ondanks een content marketingkalender, loop je toch vast. De tijd verstrijkt en je bent ook nog eens razend druk. Gelukkig zijn er genoeg mogelijkheden. Deze tips helpen je op weg.

1. Herhaal

Er is niets mis met herhaling, mits je het niet overdrijft. We weten dat herhaling de boodschap versterkt en dat geldt ook voor content marketing. Kijk even terug in je content marketingkalender. Wat is nog relevant en kun je hergebruiken, eventueel na een update?

Als je iets opnieuw onder de aandacht wilt brengen, hou het dan interessant door dit keer net een andere kop of call to action te gebruiken.

2. Gebruik andere formats of kanalen

Als je toch terugkijkt in je content marketing kalender en informatie tegenkomt die nog relevant is, ga eens na in welke andere vormen je deze informatie kunt  gieten en welke (social media) kanalen je nog zou kunnen inzetten.

Infogr.am

Infogram

Statistieken uit een onderzoeksrapport kun je bijvoorbeeld omzetten in een infographic of infogram. Als je geen designers hebt om je daar bij te helpen, zijn er online tools te vinden waarbij je met gemak een  mooie, grafische weergave kan maken van je rapport. Een van mijn favorieten is Infogram. Het is nog in beta en redelijk beperkt, maar met een beetje creativiteit kun je mooie online grafieken maken. Zodra je nieuwe infographic af is, kun je er eventueel een blog bij schrijven en natuurlijk verwijs je ernaar middels de kanalen die je gebruikt (Twitter, LinkedIn etc).

Kijk ook eens naar de slides van een presentatie die jij of een van je collega’s eventueel onlangs gegeven hebt. Staat daar nog interessante informatie in die je op een leuke manier kunt uitlichten?

3. Curatie

Een boodschap is geloofwaardiger als het door anderen gedeeld wordt. Ga eens na of er artikelen te vinden zijn van andere, betrouwbare partijen die jouw boodschap ook ondersteunen en deel dat. Bij websites als Mashable en Alltop worden veel blogs verzameld en gecategoriseerd per topic. Twitter is ook een handige manier om content te vinden. Zoek specifiek naar een bepaald onderwerp voor de meest recente artikelen.

Je kunt de content die je tegenkomt simpelweg delen, maar je kunt ook alles verzamelen in een overzichtelijk geheel en eventueel je eigen (liefst inhoudelijke, niet commerciële) content daarin verwerken. Ook hiervoor zijn er handige tools te vinden, zoals Storify en Scoop.it.

4. Deel interne ontwikkelingen

Luister eens goed wat er om je heen gebeurt op de werkvloer. Zijn er nieuwe producten gelanceerd, zijn er nieuwe klanten of projecten binnengehaald of is het team uitgebreid met een expert op een bepaald vakgebied? Uiteraard moet je nagaan wat je wel of niet kan delen en wat de juiste timing is, maar vaak is er intern meer informatie te vinden dan je beseft. Op naar de koffieautomaat! Of loop eens naar een andere afdeling, praat eens met je collega’s van sales en ga eens bij een ander groepje aan tafel zitten tijdens de lunch.

Dit is nog maar het topje van de ijsberg qua mogelijkheden en ideeën,  maar ik hoop dat je hiermee wat inspiratie hebt gekregen om mooie content te creëren, die uiteraard past bij jouw content marketingstrategie!

 


Geschreven door