Vandaag openen de deuren van de Windows 8 brandstore in de Amsterdamse Kalverstraat, de nieuwste gadgets en natuurlijk de Microsoft Surface RT zijn in deze tijdelijke winkel te bewonderen én te proberen! Wie een bezoek wil brengen aan de brandstore moet echter snel zijn, over 3 weken sluit Microsoft de deuren alweer!

Microsoft Surface RT

Microsoft opende de brandstore opnieuw ter ere van de introductie van haar eerste tablet in Nederland, de Microsoft Surface RT. De opvolger van de Surface, de Surface Pro, werd afgelopen week al in Amerika geïntroduceerd. Voor gadgetliefhebbers kwam de officiële introductie van de Surface in Nederland wellicht een beetje te laat; via Amerika werden de afgelopen maanden de nodige Surface-tablets naar Nederlandse bodem gebracht, diverse ICT-bedrijven hadden de Surface dan ook al enige tijd in de showroom staan.

Brandstore

Wie een bezoek brengt aan de Windows 8 brandstore om deze met een Surface RT te verlaten zal teleurgesteld worden; in deze winkel is namelijk niets te koop. Het doel van de brandstore is voornamelijk de promotie van de Surface RT tablet en diverse andere gadgets voorzien van Windows 8. Bezoekers kunnen er dan ook vooral terecht voor informatie en het testen van de diverse gadgets.

windows 8 brandstore

Speciaal voor de pers

Hoewel de Windows 8 brandstore vandaag pas werd geopend voor het publiek, mochten diverse influencers en natuurlijk de pers op uitnodiging van Microsoft gisteren al een kijkje in de nieuwe winkel komen nemen en dus reisde ik gisteren naar het zonnige Amsterdam voor deze ‘speciale’ opening.

Hoewel dat ‘speciale’ eigenlijk vooral een flinke tegenvaller bleek te zijn; de ‘nieuwe’ Surface RT had ik een paar maanden geleden al kunnen testen bij een ICT-bedrijf, waar een Surface-tablet van Amerikaanse oorsprong alweer enige tijd in de showroom staat. Bovendien is er natuurlijk al het nodige geschreven over de Microsoft Surface RT in diverse media, wat dat betreft: weinig nieuws.

Het kopje koffie en de aanwezige cupcakes voorzien van een afbeelding van Surface RT waren eigenlijk het enige dat deed vermoeden dat het een ‘special event’ zou moeten zijn. Vragen over een eventuele introductie van onlangs in Amerika geïntroduceerde Surface Pro konden door het team van Microsoft niet worden beantwoord, in combinatie met de afwezigheid van een speech en het ontbreken van een ‘press kit’ leverde het een ‘event’ met weinig nieuwswaarde op. Jammer, van Microsoft had ik zeker meer verwacht! Absoluut een gemiste kans!

0 Shares:

Comments are closed.

Dit artikel is 2.753 keer gelezen