Vandaag kreeg ik een mailtje van LinkedIn met de boodschap dat mijn profiel tot de top 1% van meest bekeken LinkedIn profielen in 2012 behoort. En een felicitatie daarvoor, plus een bedankje. Dit alles ter gelegenheid van het feit dat LinkedIn de 200 miljoen leden heeft bereikt.

Sceptisch

In eerste instantie was ik sceptisch en dacht ik: hmm, het zal wel, iedereen krijgt zeker diezefde mail. Maar mijn nieuwsgierigheid won het dwong me toch om even te klikken op de link in de mail.

Vervolgens kwam ik op een mooi vormgegeven, gepersonaliseerde webpage met de volgende boodschap:

Linkedin-actie

Predefined tweet

Normaal gesproken ben ik geen fan van predefined tweets of berichten. Waarbij me al voorgekauwd wordt wat ik vind en hoe ik dat ga vertellen. Maar ook hier won de nieuwsgierigheid het en heb ik gespiekt wie er Twitterde en wat. En wat bleek, er wordt best druk over getwitterd én er worden verschillende percentages genoemd:

 

 

Hoewel het nog steeds een marketingtruc kan zijn, met volstrekt willekeurige percentages, voelt het nu toch meer als ‘echt’. Die moeite hebben ze in ieder geval gedaan. Ik ben alleen wel benieuwd wat de leden hebben gekregen van wie het profiel maar heel weinig bekeken is in 2012. Niets, of toch ook een mail met een prettig percentage? Ofwel: wie van jullie lezers heeft er wel een mail gekregen, met percentage en zijn er ook mensen die niets of een andere mail hebben ontvangen?

Gelegenheidsinfographic

En dan hebben ze nog een infographic voor de gelegenheid laten maken, met wat weetjes en feitjes over LinkedIn, gebruik en leden. Niet diepgaand, maar wel grappig. En ons kikkerlandje staat er nog apart op genoemd ook, met als feit dat de meest genoemde voornamen van Hollandse leden Jan en Monique zijn.

Obrigado LinkedIn

Je hebt er weliswaar weinig aan, behalve dan dat je met behulp van de infographic in elf talen ‘Bedankt’ kunt schrijven. Maar toch is het een leuke opkikker in je mailbox, die je ego weer even streelt. Zonder leden is er geen LinkedIn, dus die mogen ze wat mij betreft best op deze manier bedanken. En tegelijkertijd heel slim inspelen op het feit de mensch graag zijn successen deelt. Al is het maar de view-ratio van hun LinkedIn profiel.

Dus ja, ik heb er ook over getweet…

 

0 Shares:
2 comments
  1. Nou ja, 'mijn' bericht meldde dat ik bij de top 10% zat. Grappig, voor een heel gewoon persoon… Ik doe niks bijzonders qua werk en ik gebruik mijn LinkedIn account ook spaarzaam omdat ik eigenlijk helemaal niet mijn hele hebben en houden op het web wil gooien.

Comments are closed.

Dit artikel is 3.874 keer gelezen