De crisis zorgt ervoor dat mensen innovatiever worden. In een tijd waarin weinig kansen zich aandienen moet je ze zelf maken. De volgende crisis-proof websites laten zien dat de crisis niet alleen ellende met zich meebrengt, maar ook innovatieve concepten die het een beetje makkelijker maken om de tijd door te komen.
Vijfeuromarkt
Wat kun je tegenwoordig nog voor 5 euro krijgen? Op deze website zal je versteld staan wat er allemaal mogelijk is voor 5 euro. Een zelfgemaakte kaart, logo-design voor je bedrijf of je eigen videoclip? Dit alles kan op vijfeuromarkt.nl!
Maar waarom zou je een dienst aanbieden voor het luttele bedrag van 5 euro? Ik heb ontdekt dat veel mensen het doen om hun portfolio uit te breiden en naamsbekendheid te vergroten. Daarnaast verkopen ze extra diensten waar ze een eigen – hoger – bedrag voor mogen rekenen. Een erg leuk concept en extra welkom in tijden van crisis!
Ilovecrisis
Zoals ze zelf zeggen ‘Een bron van inspiratie in crisistijd’, maar dan wel met een positieve kijk. De filosofie van Ilovecrisis: “als we de Crisis blijven uitschelden, haar waarheid niet willen zien en blindelings de strijd aangaan, dan werkt dat ons tegen. Dat kan niet anders. Dus laten we haar recht in de ogen kijken en van haar houden.”
Het idee is ontstaan in 2008 toen de initiatief nemers van Alterego Marketing een grote klap te verduren kregen en er mensen op straat kwamen te staan. Meteen is er toen besloten om de strijd aan te gaan met het fenomeen ‘crisis’, waarna ze er al gauw achter kwamen dat je het maar beter kunt omarmen. Daarom een positieve en strijdlustige website die je de crisis geheid door helpt!
Ilovegratisproducten
Beltegoed, Make-up of diervoeding, als het maar gratis is ;-). Ach in tijden van crisis zal het je maar net helpen. Daarnaast is het ook voor bedrijven een goede manier om mensen met hun product in aanraking te brengen.
Ikhouvangratisproducten.nl is een aangename uitzondering in de wereld van gratis producten.De meeste websites claimen gratis proefpakketten, proefmonsters en samples weg te geven, maar richten zich voornamelijk op acties met een addertje onder het gras, zoals hoge verzendkosten of abonnementen die stilzwijgend verlengd worden. ikhouvangratisproducten.nl biedt proefpakketten en samples aan die daadwerkelijk kosteloos zijn.
Bierindeaanbieding
Volgens het Nationaal Bieronderzoek 2011, een onderzoek dat brouwers elk jaar gezamenlijk houden, is de totale bierconsumptie per jaar 23,6 miljoen hectoliter! Per hoofd van de bevolking is dit 71,7 liter.
Op de hoogte zijn van bieraanbiedingen is voor de bierliefhebber dus geen overbodige luxe.
De website is simpel maar dient zijn doel: besparen op bier! Door elke week in kaart te brengen waar, welk bier in de aanbieding is kun je gemakkelijk besparen! Bierindeaanbieding.nl geeft de actieprijzen van deze week van supermarkten, slijterijen en groothandels weer en elke week krijg je een overzicht kratten, flesjes, blikjes en fusten die in de aanbieding zijn.
Weet jij nog een leuk crisis-proof concept? Laat het me weten!