Hoewel het merk nog steeds bekend staat als Nintendo, kan ik de lancering van de nieuwste Wii eigenlijk alleen maar omschrijven als een NintenDON’T!!! Hier dan ook de 3 grootste NintenDO’s en NintenDON’TS!

Game Geeks

De razende reporters van Game Geeks bezochten de Wii U première en zochten naar het juiste woord om het introductiefeestje te omschrijven: *#@*$!!!
Het evenement leverde in ieder geval een hilarische reportage op, waarin de Game Geeks duidelijk laten merken meer van marketing te snappen dan het verantwoordelijke evenementenbureau!

1. Ken je doelgroep

Waar denk je aan bij de woorden ‘doelgroep’ en ‘Nintendo Wii’? Gamers? Je kleine neefje die zijn verlanglijstje voor de kerst aan het samenstellen is? Ach, we nodigen gewoon een stelletje Bekende Nederlanders uit, altijd goed! Bekende Nederlanders zorgen natuurlijk voor veel aandacht in de media, maar de grote vraag is dan natuurlijk: hoe komt ons evenement in de media?  Als het grote NintenDON’T-evenement?! Aandacht in de media, dat is absoluut gelukt! Kwantitatief gezien zeker….

2. Relevantie

Het kan toch niet zo moeilijk zijn? Zorg ervoor dat het evenement relevant is voor de doelgroep. Iets wat natuurlijk niet meer van toepassing is wanneer er niemand uit de doelgroep wordt uitgenodigd. Wat kan mijn doelgroep overtuigen dit product te kopen? Wie zijn de influencers binnen onze doelgroep? Welke verwachtingen hebben bezoekers van het evenement? Hoe maak ik mijn evenement relevant? Keiharde muziek en een karaoke-feestje met Bekende Nederlanders?! Het was niet moeilijk geweest het evenement relevant te maken: even naar Google en zoeken naar de meest populaire spellen en invloedrijke gamers, organiseer ter plekke een battle tussen deze gamers met de nieuwe Wii U én natuurlijk een bijbehorende game! Voor de winnaar natuurlijk een mooi prijzenpakket inclusief de Wii en een paar vette games.

3. Content is king, ook in de goodiebag!

Het bekende online credo kent ook een offline variant; de goodiebag! Wie is er op het idee gekomen om de goodiebag van deze reporters te vullen met een chocoladereep en de Grazia?! Het zijn natuurlijk niet alleen maar mannen die games spelen, maar de inhoud lijkt me toch nét iets te vrouwelijk. Kleine troost: de tas zal best bruikbaar zijn en voor wie echt geen idee heeft wat de Wii U voor moet stellen zit er een boekje met uitleg in. Ach, misschien is de inhoud van de goodiebag wel een geniale strategie om de Wii vrouwvriendelijk te maken?! Op zoek naar een hele nieuwe doelgroep Nintendo? Zomaar een idee: had gekozen voor relevante bladen, zoek samenwerking met andere partijen die relevante content kunnen aanbieden!

Wat vinden jullie van de lancering van de Wii U? NintenDO or NintenDON’T?
Let me know!

 

0 Shares:

Comments are closed.

Dit artikel is 2.622 keer gelezen