Stel je voor:  Je ziet jouw favoriete popidool op Youtube in een te gek jurkje (of jouw favoriete actieheld in een gaaf t-shirt) en je wilt het direct hebben. Dat kan straks in een paar klikken! Want Youtube voegt een nieuwe interactieve dimensie toe aan haar video’s. 

Google test momenteel met een nieuw videoformaat waarbij kijkers informatie kunnen opvragen over producten die zij in de video te zien krijgen. Hiermee voegt de online videodienst een nieuwe dimensie toe voor bedrijven om te adverteren met producten.

Hoe werkt het?

Zodra een product van een adverteerder in beeld verschijnt (bijvoorbeeld een nieuwe bikini) dan verschijnt er een dun kader om het object. Klik je binnen dit kader, dan word je doorgestuurd naar een externe website met meer informatie over het product.

Nieuw verdienmodel?

Voor de muziek en filmbranche kan het een interessant alternatief verdienmodel zijn. Inkomsten vanuit dvd- en albumverkoop lopen steeds meer terug. Artiesten kunnen bijvoorbeeld via video’s op Youtube als een soort levende  ‘affiliate’ extra inkomsten genereren.

Helemaal nieuw is het natuurlijk niet want het interactief shoppen wordt al langer gebruikt bij Interactieve Televisie. Maar hoe cool is het dat jij straks in precies hetzelfde t-shirt kunt lopen als jouw favoriete actieheld? Gewoon in een paar simpele klikken?

Juicy couture presents California dreaming

 

Bron: Adage

0 Shares:
2 comments
  1. Liever dan dat ze me wat proberen te verkopen zou ik willen zien dat er artikelen worden suggested die dieper op de materie ingaan.

    Bijvoorbeeld, iemand zegt terloops iets over zwarte gaten…dan dus een link naar een artikel dat hier nadere informatie over verschaft.

    …. en niet een link naar een een T-shirt site

Comments are closed.

Dit artikel is 2.816 keer gelezen