Het was voor mij een verrassing, maar er blijkt dus meer in de wereld te gebeuren dan alleen maar internet. Stand-up comedian Menno Stam licht wekelijks op 42bis het meest opvallende nieuws uit in zijn video-column Bijbabbelen met Menno. Zodat wij webnerds net kunnen doen alsof we ons ook heus wel met andere happenings bezig houden. 

En de tekstversie voor de scanners onder u…

De NS scoort weer punten in het grote blunderboek.

De Hogesnelheidstrein Fyra is één groot drama.

 

Het reclamebureau dat de naam Fyra bedacht, zegt dat de naam doet denken aan trots en zelfvertrouwen.

Reizigers die met de trein willen reizen associëren hem vooral met moordneigingen.

 

Het probleem is dat de NS top heeft besloten om de trein te laten bouwen door het Italiaanse bedrijf AnsoldoBreda.

Niks mis mee, behalve dat die nog nooit zo’n trein hadden gebouwd.

Normaal een reden om dan even ergens anders te kijken, maar nee.

Dit bedrijf had namelijk: Sergio Pininfarina

De Italiaanse topdesigner van onder andere Ferrari.

 

Dus stel je even de directie kamer van NS HIspeed voor.

Allemaal hoge heren en één  projectmanager met een powerpointje:

In Duitsland hebben ze al heel veel HSL treinen gemaakt

Dat zijn treinen die zich hebben bewezen

Als we voor hen kiezen scheelt dat geld, tijd en veiligheid.

 

Maar zij hebben Sergio Pininfarina

 

En dus hebben wij nu geen hard rijdende trein, maar een harde plasser op wieltjes.

Een penisverlening

Een speeltje van dikbetaalde eikels, die er net zo slap bij hangt als hun kleine piemeltjes.

 

Zij moesten zo nodig: de Ferrari onder de HSL treinen.

Maar de reiziger zit opgescheept met de Aldi trein.

Wat ik vooral lullig vind voor de Aldi.

Want die leveren gewoon wel netjes wat ze beloven:

Goedkope meuk.

De Fyra is duur en levert vooral veel ergernis.

 

Deze tijden van keiharde bezuinigingen schreeuwen om een fraai stukje symbool politiek.

Wil je patsen met onze poet, dan moet je zelf maar voelen hoeveel pijn dat doet!

 

Trek die idioten uit de bestuurskamer en zet ze op zo’n ouderwets pompwagentje

Ook wel bekend als een draisine, een kalamazoo of een handkar.

Hebben ze toch nog een groot apparaat dat ze in de hand kunnen nemen.

 

En als de Fyra weer stil valt, zet je die voor de locomotief en krijgt de grootste passagier een zweep:

 

Jullie stoppen niet tot we 250 kilometer per uur gaan!

 

Dat lijkt me een heerlijk opbeurende gedachte als je door moet werken tot je 67ste.

Die zekerheid dat je iedere dag dat je vaststaat in de file, naar buiten kunt kijken naar een passerende trein aangedreven door bebloede bestuurders.

 

Dus grijp je kans staatsecretaris Mansveld!

Dan kom ik volgende week weer gezellig bijbabbelen.

0 Shares:
Dit artikel is 1.965 keer gelezen