Zo nu en dan maakt een mens wel eens wat mee. Ja, echt waar! Zelfs mij overkomt wel eens wat. Van die dingen die je anders eigenlijk nooit meemaakt, laat staan beleeft. Zo doe ik al een tijdje wat dingetjes voor Liquimondo. Dat is natuurlijk niet zo enorm bijzonder, want er zijn wel meer mensen die iets voor Liquimondo doen. Of voor een ander bedrijf.

Lumineus

Wat het dan weer wél bijzonder maakt, is dat de mensen bij Liquimondo op het best wel tamelijk lumineuze idee waren gekomen om een app te maken over online content. Want dat is waar die mensen dagelijks mee bezig zijn. En zo’n app was er nog helemaal niet. Zo bedacht, zo gedaan, al had dat (vanzelfsprekend) nog wel wat voeten in de aarde. Tegelijkertijd werd er ook een infographic in de vorm van een poster gelanceerd, die het veelgebruikte en tegelijkertijd soms nogal mistige begrip contentstrategie helder en inzichtelijk moest maken. Het spreekt voor zich dat de vormgeving van de infographic terug te vinden moest zijn in de app.

Voeten in de aarde

Zoals gezegd, het bleek nog aardig wat voeten in de aarde te hebben, van het vullen van de app tot de technische realisatie, maar het uiteindelijke resultaat mag er wezen. Al is het natuurlijk wel zo dat mijn mening in deze niet geheel en al gevrijwaard is van een bepaald wc-eend-gehalte. Daarom is het dan ook veruit het slimste om je niet al teveel van mijn immer bescheiden mening aan te trekken, en gewoon zelf aan de gang te gaan met de Liquimondo Contenthulp, zoals de iPad-app gedoopt is.

Uniek in zijn soort

Mocht je nou niet over een iPad beschikken, dan is er toch nog hoop. Want op decontenthulp.nl is de webversie te vinden. Die is net even wat minder smooth dan zijn iPad-zusje, maar doet er qua functionaliteit niet voor onder. Voor elk wat wils dus. Voor zover mij bekend is deze content-app uniek in zijn soort, en alleen al daarom zou iedereen die iets met online communicatie te maken heeft de app moeten downloaden. Of de infographic eens op je laten inwerken. Of allebei, want dat mag ook.

Contentstrategie Liquimondo

 

0 Shares:
2 comments
  1. Ik heb m even ge-punt-nl'd en werkt best leuk!

    Welke bronnen gebruiken jullie voor de tips enzo, Robert?

    1. Voor zover ik weet is alle content door de mensen van Liquimondo zelf ingebracht en uitgewerkt. Stukje expertisedeling naar de mensen toe, zo zou je het kunnen noemen ;-)

Comments are closed.

Dit artikel is 4.342 keer gelezen