Twitter is een goed medium voor zakelijk gebruik. Hoe je dit goed in kunt zetten leg ik in dit artikel verder uit.

Zakelijk Twitteren inzetten voor:

Uit Twitter valt veel te halen als je dit toevoegt aan je dagelijkse activiteiten.

In dit derde deel behandel ik “Klantcommunicatie”. Hoe maak je van je klant een ambassadeur en zet je Twitter om in een klantmagneet.

Klantcommunicatie

Ook Twitter leent zich voor klantcommunicatie. Denk hierbij ook aan een online klantenservice door middel van twitteren. Je kunt telefoon, email en Twitter perfect combineren. Je laat zien dat de klant voorop staat en je laat zien dat je niet bang bent om publiekelijk met de klant te communiceren. Deze berichten verschijnen ook bij de klant zelf, waardoor je een Twitter-op-Twitter?! reclame krijgt. Deel de goede contactmomenten met de klant zoals; “Goed gesprek gehad met @ over …”

Twitter communicatie

Op deze manier geef je je klant aandacht en tegelijkertijd laat je je netwerk je activiteiten zien. Dit geeft vertrouwen. En het voordeel is dat als de klant positief reageert op je Tweet dit meteen goed is voor reputatie op Twitter, je expertise in je vakgebied neemt toe. Bij minder positieve berichten staat het zeker wel goed om deze op te lossen. Daar krijg je extra punten voor!

Zorg er wel voor dat je alleen de dingen over je klant tweet waarvan je zeker weet dat dat openbaar mag, anders kun je daar nog wel eens negatief commentaar op krijgen en heeft het een negatief effect op je klantrelatie wat je juist niet wilt.

Tip: Wijs de klant eens op artikelen die over zijn eigen vakgebied gaan. Ook dit is weer een stukje extra service.

Wat zijn jouw leukste of grappigste reacties van klanten op Twitter? Laat het weten in een reactie hieronder.

0 Shares:
Dit artikel is 2.900 keer gelezen