Twitter is een goed medium voor zakelijk gebruik. Hoe je dit goed in kunt zetten leg ik in dit artikel verder uit.

Zakelijk Twitteren inzetten voor:

Uit Twitter valt veel te halen als je dit toevoegt aan je dagelijkse activiteiten.

In dit vierde deel behandel ik “Interactie & Hulpvragen”. Hoe blijf je op de juiste manier actief op Twitter.

Interactie & Hulpvragen

Dit is één van de belangrijkste onderdelen waarmee je volgers behoudt en je netwerk te vergroot. Daarnaast is het voordeel dat je hierdoor meer bezoekers naar je website genereert.

De basis voor interactie is het reageren op berichten uit je timeline. Hierdoor blijf je actief en interessant om te volgen. Reageer wel inhoudelijk en gebruik de # (hashtag) voor je vindbaarheid in Twitter en Google. Je trekt meer volgers als men weet waarover je Twittert.

Wat ook een zeer handige mogelijkheid is, is het gebruik van #dtv in combinatie met je dienst of product. DTV staat voor “Durf Te Vragen”. Combineer je dit met zoekwoorden uit je branche, dan vind je dus alle vragen die zich bevinden binnen jouw expertise. Door vragen te beantwoorden kom je behulpzaam over en zijn personen eerder geneigd je te volgen. Daarnaast kun je in je antwoord een link opnemen naar een product, dienst of artikel/video die hier een oplossing op is.

Als jouw antwoord gewaardeerd wordt zal men zeker klikken en een kijkje nemen op je website, video kanaal of blog. En daarmee vergroot je de kans dat ze zelfs klant worden.

Op welke hulpvraag kreeg jij zelf de beste feedback?

Check onderstaande animatie voor de visualisatie van interactie op Twitter.

0 Shares:
Dit artikel is 2.426 keer gelezen