De Veerse bridgevereniging heeft de uitstraling van een Veerse bridgevereniging. Het klopt gewoon. Van de groene lampenkapjes van glas tot aan het kleine tapijtje op tafel. Je krijgt zin om een pak kaarten te schudden. Sfeer is bepalend en maakt of breekt de ervaring. Als de uitstraling niet goed is, wordt het gevoel ook niet door leuke stukjes overgebracht. Wat blijkt? Bright brengt geen sfeer en verknalt de ervaring.

Uitpakparty

Neem nu het item ‘Uitpakparty: Google Nexus 7’. De nieuwe tablet van Google en Asus heeft de potentie om een kleine maar geduchte concurrent te worden van de iPad. Elke liefhebber van gadgets struint al wekenlang alle forums af in de hoop dat er ergens een lanceerdatum lekt. Eindelijk is daar dan het item van Bright. Klik. Filmpje loopt. Tien seconden. Man op leeftijd mompelt. Minuut één. Man mompelt over vage beurs en een iPad model dat nog niet bestaat. Minuut twee. Man mompelt over digitale winkel die het niet doet in Nederland en laat een voetbalwedstrijd zien. Minuut drie. Eindelijk is de tablet maar liefst één volledige seconde in werking. Na drie minuten. Waarom moet dit zo lang duren en waar is het uitpak gedeelte? Een intro met een blik op de verpakking van de Nexus of de laadtijd van apps had al veel goed gemaakt.

Gadgets

De hoogopgeleide man heeft geen behoefte aan de menig van een presentator die buiten de doelgroep valt. De early adopter en trendsetter vormt zijn eigen menig zolang de feiten en foto’s voldoende informatie geven. Bright-lezers willen gadgets. Veel gadgets. Die willen gek gemaakt worden door een software-update, een multi-touch beweging of Google Maps hack. De creditcard moet al warmdraaien voor een spending rush. Bright maakt dat niet waar en mag de tagline ‘vol van vernieuwing’ schrappen. Het Google Nexus item bracht Tweakers namelijk een maand eerder wel op een goede manier.

Pakkend

Bright is toe aan verandering. De tijd dat een magazine ondersteund wordt met een website is voorbij. Als Bright ‘vol van vernieuwing’ is schudden ze de Nederlandse blogwereld op zoals The Verge dit vorig jaar in Amerika deed met een zeer visueel ingesteld online magazine. Aangevuld met modern design, zes pakkende koppen boven de ‘vouw’ en gadget nieuws zoals niemand dat ooit eerder bracht. Dat allemaal zonder magazine.

Ronald Wielens en Martijn Teijl

Deze week was de tweede lichting aan de beurt om een website kritisch te beschouwen, en te bepalen of de doelgroep goed bediend werd. Volgende week het laatste deel van deze opdracht. Dan is de website van Voetbal International aan de beurt.

0 Shares:
Dit artikel is 2.461 keer gelezen