Het is in dit moderne en gedigitaliseerde tijdperk onmogelijk om alle online trends bij te houden, zeker als het gaat om internetmarketing.  Als ondernemer of bedrijf ontkom je er bijna niet aan om mee te gaan met deze ontwikkelingen. Het kan zeer nuttig zijn om je bedrijfsstrategie hierop aan te passen. Iedereen doet het dus waarom jij niet? Er zijn steeds meer mogelijkheden om je bedrijf te promoten via internet.

Hieronder  5 online marketingtrends  die je mogelijk op weg helpen.

 

1)      Mobile Marketing:

Het gebruik van mobiele apparaten zoals smartphones en tablets is niet meer weg te denken. Hierdoor kunnen ondernemers een grote doelgroep bereiken. Zo is het mogelijk om een Google AdWords campagne te starten. Hier kun je apart mobiele advertenties op instellen. Mobile marketing wordt als erg persoonlijk ervaren door de consument. Verder willen mensen spontaan een winkel, café of restaurant in de buurt zoeken, inchecken op een locatie en/of sociaal netwerk. Zijn QR codes, check-inns, apps of promoties via location based services geschikt om real-time interactie met je doelgroep te hebben en aan hun behoeften te voldoen? Zorg dat je een goed werkende mobiele website hebt!

 

2)      Branded Content:

Content marketing bestaat al lang maar wordt steeds populairder. De vormen die gebruikt worden zijn artikelen, blogs, video, webinars, games en audio. Probeer actief te blijven op verschillende platforms, door bijvoorbeeld relevante blogs te posten, te reageren op klanten of betrokken te zijn bij online communities.

Contentmarketing biedt je publiek inhoud en kennis die relevant voor hen is, waardoor je ze boeit en met ze in verbinding blijft.

 

3)      Location Based Services:

Nog niet alle consumenten maken gebruik van location based applicaties zoals Foursquare en Gowalla, maar deze services bieden zeker kansen. Vooral Foursquare wordt veel gebruikt in Nederland en biedt mogelijkheden voor het mobiel aantrekken van je doelgroep. Op Foursquare kun je zien welke locaties er in de buurt zijn en de reviews/tips die bezoekers hebben achtergelaten. Je kunt als ondernemer of bedrijf relevante aanbiedingen doen voor je locatie, en als iemand incheckt is dat natuurlijk gratis PR. Dus aanmaken dat account!

 

4)      Gamification:

Gamification zal steeds vaker worden toegepast door organisaties om consumenten en relaties te betrekken en stimuleren gewenste acties te ondernemen. Gamification speelt in op psychologische triggers: status, beloning, sociale interactie. Een voorbeeld is het spel ‘rampspoed’ van Interpolis op Facebook die op speelse wijze gebruikers kleine risico’s in huis laten ontdekken en vertelt welke preventieve maatregelen zij kunnen nemen om deze risico’s te verkleinen.

 

5)      Social TV

De combinatie van social media en TV zal dit jaar hechter worden. TV kijken wordt een experience die je samen met anderen deelt. Het programma The voice of Holland heeft bijvoorbeeld een speciale app ontwikkeld: De Thuiscoach. Kijkers kunnen meejureren met de vakjury en ontdekken hoe de rest van de kijkers erover denkt. Zo betrek je het publiek bij je activiteiten.

0 Shares:
Dit artikel is 2.487 keer gelezen