Social Media netwerken schieten als paddenstoelen uit de grond, hebben ze nog wel een toegevoegde waarde? Lets Lunch is zo’n nieuw sociaal netwerk dat binnenkort in Nederland live gaat. Maak gebruik van je lunchtijd om (nieuwe) zakenpartners te ontmoeten, een goede toevoeging of zitten we hier niet op te wachten?

Hoe werkt het?

Let’s lunch werkt door in te loggen met LinkedIn, vervolgens maak je een persoonlijke profiel aan. Hier geef je aan wat je te bieden hebt, waar je geinteresseerd in bent en wanneer je beschikbaar bent voor een lunchafspraak. Let’s Lunch zoekt vervolgens, met behulp van een uniek algoritme, de perfecte match. Tijd om dan lekker offline te gaan lunchen! Deze combinatie tussen online en offline contact is erg interessant, niets is namelijk beter dan écht persoonlijk contact.

Lunch met een VIP

Naast het lunchen met “gewone” collega’s kun je ook lunchen met een VIP. Bij elke lunchafspraak krijg je een bepaalt aantal punten, door deze te sparen kun je uiteindelijk met een VIP lunchen, in Amerika bijvoorbeeld met Drew Houston van Dropbox. Zo vergroot je niet alleen je netwerk maar heb je ook de kans om met de pioniers uit jouw branche een broodje te eten!

Op een rijtje

– Combinatie online en offline is erg leuk!
– Lunchen met iemand uit Groningen als je zelf in Limburg woont blijft lastig.
– Het is nu (nog) gratis, alleen je lunch moet je zelf betalen ;-)
– Leuke manier om je netwerk uit te breiden en misschien wel met een VIP aan de tafel te zitten.
– Het is afwachten hoe de Nederlandse site eruit ziet en hoe “makkelijk” je een lunchafspraak kunt plannen.

Of Let’s Lunch een succes wordt of verdwijnt in het bos vol sociale netwerken is nog de vraag. Het concept is in ieder geval erg leuk. To be continued…

 


Geschreven door