Met het EK op komst moest Heineken uiteraard met een nieuwe ludieke actie komen. Hoewel het voor menig bedrijf erg lastig is om een unieke actie te verzinnen is Heineken hier wederom in geslaagd. Ditmaal niet met een “trom-pet” of een “pletter-pet” maar met Rugnummers! Reden genoeg om deze campagne eens beter te belichten namens de criteria van de SpinAwards.

Creativiteit

Als één team achter Oranje! Niets nieuws zou men denken. Nederland barst immers van de oranje acties. Wuppies, brul-shirts en noem maar op. Alles oranje en niets is te gek. Daarom komt Heineken met shirts die elk een uniek rugnummer hebben. Een nummer dat je elke dag de kans geeft op het winnen van een geheel verzorgd vip-arrangement inclusief twee kaarten voor Oranje! Promotie vindt plaats door commercials op tv maar ook online met als grootste platform Facebook. Wat je precies moet doen? Klik hier. In tegenstelling tot Bavaria is de kleding van Heineken wel geschikt zowel voor vrouwen, mannen als kinderen.

Interactiviteit

Heineken Rugnummers heeft over de 90.000 maandelijkse gebruikers op Facebook. Elke dag worden er honderden filmpjes en foto’s op Facebook geplaatst. Daarnaast worden ook profielfoto’s aangepast met een Rugnummer shirt. Nederland kleurt langzaam Oranje. Je zou ook kunnen zeggen dat Oranje heel Nederland dichterbij elkaar brengt. Heineken probeert hier een steentje aan bij te dragen en een graantje uit te slaan. Hoewel de shirts “gratis” zijn bij de aankoop van een krat Heineken zijn de shirts inmiddels ook te bestellen op de Heineken website voor een bedrag van tien euro. Bij de lancering van het shirt stond er een menigte om u tegen te zeggen bij de verkooppunten.

Effectiviteit

Heel Nederland weet af van de Heineken Rugnummers actie. Zelfs op voetbaltoernooien worden er met deze shirts gespeeld. De liefde voor voetbal, Nederland en het verzamelen van Oranje attributen helpt hier enorm bij. Niet alleen op Facebook maar ook op Twitter worden er meningen en foto’s gedeeld. Kortom, Heineken heeft een leuke, goed doordachte actie bedacht waarbij zij zich wederom tot koning kronen als het gaat om Oranje attributen.

0 Shares:
Dit artikel is 2.315 keer gelezen