Had je het druk? Niet zoveel geklikt? Bang dat je wat het gemist? Don’t worry, wij zetten de artikelen van de afgelopen week op een rijtje. 

Zo start je met bloggen

Bloggen is dood! Of… nou… eigenlijk leeft het nog, maar het gaat niet goed. Of is het toch springlevend en gezonder dan ooit? Wat je mening ook is over de staat van de blogosphere, elke dag besluiten mensen en organisaties om hun visie op de wereld online te gooien in de vorm van een blog. Ben jij nog niet zover? Heb je hulp nodig bij het starten? Kijk dan eens naar deze 10 handige tips voor het starten van een blog.

Lees verder

Checklist: Is jouw bedrijf klaar voor social media?

Bij veel bedrijven vormt social media een sterk onderdeel van de (online) communicatie. Toch zijn er nog genoeg bedrijven die er 1) nog niet aan beginnen omdat ze het nut er nog niet van in zien of denken dat hun bedrijf daar niet voor geschikt is. Heb jij het idee dat je niet om social media heen kan, maar weet je niet zeker of jouw bedrijf daar al helemaal klaar voor is? Doorloop dan deze checklist om te zien waar je op moet letten.

Lees verder

Taalbarrières zijn passé

Communicatie wordt verschillend gedefinieerd. Deze uitleg sprak mij wel aan: ‘een ongehinderde verbinding tussen mensen ten behoeve van het overdragen van meningen, gedachten, ideeën en gevoelens.’ In deze uitleg vind ik vooral het ‘ongehinderde’ interessant. Want wat als je gehinderd bent door een lichamelijke beperking en bijvoorbeeld doof of slechthorend bent? Een feelgood nieuwsfeit is dat de huidige techniek steeds meer mogelijkheden biedt om communicatiebarrières weg te nemen, ook in communicatie tussen horende- en dove of slechthorende mensen.

Lees verder

Wij zijn pas content als u dat bent

Voor een oude slogan doet deze het toch nog steeds erg goed. De meeste organisaties zijn inmiddels doordrongen van het feit dat contentmarketing belangrijk is.

Lees verder

Hoe in de bloghemel te komen?

Er is een trend overgewaaid, de bucketlist, uit de VS. De term bucketlist komt uit de film ‘The Bucket List’ waar de terminaal zieke Morgan Freeman en Jack Nicholson besluiten om zich te wijden aan de dingen die ze graag nog willen doen voordat ze sterven. Deze trend is volledig opgepikt door bloggers wereldwijd en wordt als dé manier gezien om uiteindelijk in de (blog)hemel te kunnen arriveren. Het opstellen van een bucketlist, dat levensgrote ToDo-lijstje, wat voortdurend aan verandering onderhevig mag zijn en ook uiteindelijk door jezelf uitgevoerd moet en/of kan worden.

Lees verder

Social media en interne communicatie

Social media is prima in te zetten als interne communicatietool, maar welke platformen zet je dan in? Zet je ze allemaal in of richt je je op 1 of 2 platformen? En als je dan  voor 1 of 2 platformen kiest, welke kies je dan? Ik weet dat dit een moeilijke keuze is. En omdat ik die keuze niet voor jou kan maken, heb ik de platformen, die ik relevant vind, voor je op een rijtje gezet.

Lees verder

iPawn: Gezelschapsspellen en tablet gaan samen!

Er verschijnen steeds meer tablets. Voor de een heeft deze een zakelijke functie, voor de ander is dit maar een hebbeding. De tablet wordt ook steeds meer gebruikt voor het zoet houden van kinderen. Gerenommeerd speelgoed producent Jumbo maakt zich hard voor social gaming. Het samen spelen van spellen staat hierbij centraal. Omdat de traditionele spellen-, puzzel- en speelgoedmarkt onder druk staat ontwikkelde Koninklijke Jumbo en FONK: iPawn. Dat spel won een Spinaward.

Lees verder

Actueel

Is er leven na #Euro2012?

En dan ineens is het weer voorbij… Geen Nederlands elftal meer op Euro2012 in Oekraïne en Polen! Dus ook geen landelijke teamspirit meer, geen oranje vlaggetjes aan de gevels, weg met de voetbalreclames en wat moet nu dan trending topic worden op Twitter?

Lees verder

Inbound marketing, zorg dat je gevonden wordt

De manier waarop mensen zich orienteren op een aankoop, het product kiezen en overgaan tot aankoop verandert. Het is zaak dat marketeers mee veranderen, anders mis je de boot. Consumenten zitten namelijk niet meer te wachten op de oude verkoopstrategieën. Brian Hallagan van Hubspot uit Amerika zegt op ‘Hét Online Marketing Event 2012 (HOME 2012)‘: “Mensen worden steeds beter in het vermijden van reclames”. Dus weg met reclames op tv, radiospotjes en advertentiecampagnes. Laat de consument u vinden.

Lees verder

Amsterdam het nieuwe Silicon Valley?

Kranten koppen dat er te weinig techneuten zijn in Nederland. Dat we niet genoeg innoveren. Maar in Amsterdam borrelt het. Daar vinden app-adepten elkaar in Appsterdam, een gemeenschap opgericht door Amerikaan Mike Lee. “It’s the community, stupid!”

Lees verder

En verder…

Apps, gadgets & online

Om te lachen

0 Shares:
Dit artikel is 2.330 keer gelezen