In mij door nieuwsbrieven overspoelde mailbox kwam een mailtje binnen van Bol.com. Ik lees weinig van die nieuwsbrieven, maar het onderwerp ‘Gratis verzending, 30 dagen bedenktijd en meer!’ trok mijn aandacht. Het sterretje in de headerafbeelding was niet te missen, ik bereidde mij voor op een flinke lijst voorwaarden.

De voorwaarden

  • boven de 20,- (ongeacht soort product)
  • mits deze gelijktijdig verzonden mogen worden

Oh nee, toch niet alle producten, het geldt niet voor:

  • digitale artikelen (maar die hoeven dan ook niet verzonden te worden)
  • 2ehands artikelen
  • aankopen van bol.com partners
  • cadeaubonnen
  • cadeaupapier
  • fotoservice

gratis verzending bij bol.com boven 20 euro

Ok, op twintig euro zit je zo

Gratis verzendkosten? Nee, maar op twintig euro zit je natuurlijk zo. Gevolg is natuurlijk wel dat al je aankopen in de toekomst boven de twintig euro zullen zitten. Ook als je eigenlijk alleen dat boek van achttien euro wilt hebben… en hem jezelf cadeau doen in een mooi papiertje helpt dan helaas niet. Dus koop je toch dat cd’tje waar je nog over twijfelde en ben je in ene ruim dertig euro kwijt! Wat natuurlijk een van de achterliggende gedachte moet zijn van Bol.

Bedenktijd, terugsturen en 24/7 klantenservice

30 dagen bedenktijd is natuurlijk wel prettig, kun je snel het boek lezen en weer terugsturen, wat ook gratis is. Of breng ik je nu op goede ideeën? Allemaal lagere drempeltjes om te kiezen voor online bestellen in plaats van binnenlopen bij een fysieke winkel.

Medelijden heb ik met de medewerkers van de klantenservice. 24 uur, 7 dagen per week bereikbaar.. zullen ze net zo vriendelijk zijn om 3 uur ‘s nachts als om 3 uur ‘s middags?

Als het maar door de brievenbus kan..

Het aantal bestellingen van mij zal denk ik niet omhoog gaan. Online aankopen moeten bij mij vooral door de brievenbus kunnen, dan moet je dus niet teveel tegelijk bestellen. Op de een of andere manier ben ik altijd net niet thuis als ze het bezorgen, tenzij het voor de buren is..

 


Geschreven door