Had je het druk? Niet zoveel geklikt? Bang dat je wat het gemist? Don’t worry, wij zetten de artikelen van de afgelopen week op een rijtje, in deze speciale week waarin Contentgirls is overgaan in 42bis.

Dag Contentgirls, hoi 42bis

Nou, vanavond gaan we dus live. En aangezien ik op dat exacte moment aan het borrelen ben in het Utregse, is de kans zeer aanwezig dat ik niet onwijs zit te bloggen wanneer de knop omgaat.

En nu kan ik natuurlijk een blog klaarzetten en die klokslag 7 geautomagiseerd op  publish gooien, maar ach…da’s ook zo nep.

Lees verder

Contentgirls wordt 42bis

Contentgirls.nl zag in 2008 het digitale levenslicht met als doel een plek te bieden aan (voornamelijk) vrouwelijke webredacteuren om zichzelf te laten horen en hun kennis te delen. De ambities van contentgirls zijn in de afgelopen 3,5 jaar gegroeid; de naam leek steeds meer een beperking te worden. Wellicht anders dan de naam doet vermoeden richt contentgirls zich noch uitsluitend op vrouwen, noch beperkt ze zich tot onderwerpen met betrekking tot content. Xaviera Ringeling (oprichtster contentgirls.nl) besloot daarom tot een complete make-over: contentgirls wordt42bis.nl!

Lees verder

Chocomel: ‘Je geniet het meest, als je buiten bent geweest’

Aan de hand van de criteria van de Spinawards is een online campagne van Chocomel beoordeeld.

Lees verder

Hoe actief is mijn bankier op social media?

Als je met een vraag zit over je financiën dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk geholpen worden. In veel gevallen speelt de bank daarbij een belangrijke rol. Ben je wat ouder, dan zal je nog vaak de telefoon pakken om je vraag te stellen. De  jongere lezers zullen het vanzelfsprekender vinden dat ze ook via moderne media contact kunnen leggen met hun bank. Deze weblog probeert een antwoord te geven op de vraag: hoe actief is mijn bankier op internet?

Lees verder

Social Media heeft er een klein broertje bij in B2B Enterprise social networks

Het was een geweldige ervaring om toonaangevende experts binnen het social media landschap live hun verhaal te horen doen! Het leren en op de hoogte gebracht worden van nieuwe producten was voor mij een hoogtepunt van het social media 1 day evenement.

Lees verder

Social media niet ondernemend genoeg?

Volgens het MKB onderzoek van BusinessCompleet.nl zijn ondernemers goed op de hoogte van social media en gebruiken deze ook, maar drukbezette ondernemers geven tegelijkertijd aan dat ze social media sites minder willen bezoeken. Waar zou dat aan liggen? Betekent dit een terugloop in het gebruik van social media bij ondernemers? Laten ondernemers kansen liggen?

Lees verder

Content: weet wat je mist om te overtuigen

Het is spijtig om te zeggen, maar eigenlijk is Het Geschreven Woord maar een mank communicatiemiddel. We schrijven pagina’s vol, terwijl we eigenlijk weten dat het altijd net niet helemaal overkomt, zoals we het hebben bedoeld. Iedereen die wel eens in een e-maildiscussie of een Twitter-fittie terecht is gekomen, weet het; woorden schieten miserabel tekort. Wat kunnen we daar aan doen? Het begint met weten wat je mist.

Lees verder

Morgen gebeurt het

Morgen wordt Contentgirls 42bis. Met een nieuwe site en een nieuwe vormgeving. Een project waar ik de afgelopen tijd toch wel wat slaap voor heb ingeleverd. En de Pippali-ontwerper, -bouwer en -tester met mij. Om het over de nachtrust van de huidige Contentgirl, toekomstig Hoofdredacteur 42bis nog niet eens te hebben.

Lees verder

E-mail verwerken met je handen los

“Ja,” zei mijn enthousiaste collega terwijl ze zocht naar dat ene mailtje, “maar alles wat belangrijk is, sla ik op in mapjes!” En vol trots liet ze zien hoeveel ze er in haar inbox had. Een stuk of 30, met minstens 10 submapjes per stuk. Allemaal keurig gerangschikt en onderverdeeld. Maar heb je er iets aan? Nah, niet echt.

Lees verder

10 QR-code #fails, 7 tips voor een succesvolle campagne

De Quick Response Code werd al in 1994 (!) ontwikkeld voor Toyota, met als doel auto-onderdelen beter en sneller identificeerbaar te maken. QR-codes bieden natuurlijk leuke, nieuwe mogelijkheden om printmedia interactief te maken en het is dan ook niet verbazend dat marketeers deze techniek massaal omarmen. Zorg dat je deze fouten niet maakt!

Lees verder

Apple is echt streng voor resellers #wgoir

Wouter Schortinghuis is Managing Director van de iCentre Group, de “Apple Premium Reseller” (APR) met 26 winkels in Nederland. Vorig jaar won iCentre de prijs voor beste APR van Europa, met als gevolg dat ze van Apple mogen uitbreiden naar het buitenland, België eerst. Nu wist ik dat Apple behoorlijk streng was, maar wat deze man vertelde op het congres ‘What’s going on in Retail’ verraste me toch wel.

Lees verder

De hashtaggeneratie

Iedereen weet inmiddels wat een hashtag is. Zo niet dan #durfjehettochweltevragen? Hashtags (ook wel bekend als ‘hekje’ #) bestaan natuurlijk al heel lang. Hashtaggen is inmiddels niet alleen een twitterding, maar hoort volledig bij onze generatie, het is zeg maar een sociale-revolutie-ding geworden.

Lees verder

CISPA is de nieuwe grote bedreiging voor je veiligheid

Nadat SOPA en PIPA als wetten tegen online piraterij en vooral de inbreuk op auteursrechten vanwege wereldwijde protesten op een lager pitje kwamen te staan zit men in de Verenigde Staten niet stil. Men wil op alle manier de controle over het internet terugkrijgen. Want dat moet men niet willen. Allemaal mensen die een mening geven, dingen uitspoken, met elkaar praten en rondkijken op plaatsen waar de overheid dat liever niet heeft. Onder het mom van cybersecurity komt men nu met Cyber Intelligence Sharing and Protection Act (CISPA). Poging nummer zoveel om uw vrijheid te beperken.

Lees verder

42bis staat. Wie volgt?

Het is echt waar. 42bis staat live. Een pittig project waar ten burele van Pippali behoorlijk wat uren en hoofdbrekens in zijn gaan zitten. Het resultaat maakt trots en tevreden. Het verhaal erachter lees je hier.

Lees verder

Reis boeken? Eerst Zoover checken!

Zoover.nl is met jaarlijks 130 miljoen bezoekers uit 23 landen de best bezochte website binnen de reisbranche. Ook in Nederland is het de best bezochte website binnen de reisbranche met 3,8 miljoen bezoekers per maand. Ze zijn al enkele keren in de prijzen gevallen met de Thuiswinkelaward in 2011 en 2012 , de Usability Award in 2011 en de Beste Reiswebsite van het jaar 2010. Dit zijn zomaar enkele voorbeelden van prijzen waar deze website in is gevallen. Reden genoeg om aan de hand van de drie criteria van de Spinawards om Zoover.nl te beoordelen.

Lees verder

En verder…

Om te lachen…

0 Shares:
Dit artikel is 1.956 keer gelezen