Contentgirls.nl zag in 2008 het digitale levenslicht met als doel een plek te bieden aan (voornamelijk) vrouwelijke webredacteuren om zichzelf te laten horen en hun kennis te delen. De ambities van contentgirls zijn in de afgelopen 3,5 jaar gegroeid; de naam leek steeds meer een beperking te worden. Wellicht anders dan de naam doet vermoeden richt contentgirls zich noch uitsluitend op vrouwen, noch beperkt ze zich tot onderwerpen met betrekking tot content. Xaviera Ringeling (oprichtster contentgirls.nl) besloot daarom tot een complete make-over: contentgirls wordt 42bis.nl!

Wat gaat er veranderen?

19 april 2012 zal contentgirls.nl veranderen in 42bis.nl; voorzien van een nieuw logo, design en huisstijl. Verantwoordelijke voor de realisatie is het Utrechtse internetbedrijf Pippali.

De missie van 42bis.nl

42bis.nl wil integrale kennis over het web en webontwikkeling ontsluiten, gericht op webprofessionals (m/v) die zich met web(ontwikkeling) bezighouden. Hiermee is 42bis.nl een belangrijke bron voor kennis, achtergronden, ontwikkelingen en webcultuur voor deze professionals en speelt tevens een belangrijke rol bij de ontwikkeling van het vakgebied.

Waarom 42bis?

Wie het boek “The hitchhiker’s guide to the Galaxy” heeft gelezen weet dat 42 het antwoord is op “The Ultimate Question of Life, the Universe and Everything”. De toevoeging bis is ontstaan als verwijzing naar een (web)adres.

42bis.nl is dus hét adres voor het antwoord op de ultieme vraag over het leven, het universum en alles….over internet!


Geschreven door