Coca Cola heeft in de aanloop naar de Olympische Spelen van 2012 in Londen een wereldwijde campagne gelanceerd. Move to the Beat. Producer Mark Ronson, singer-songwriter Katy B en een stel topatleten maken samen een muzieknummer. Mark Ronson en Coca Cola zijn daarvoor de hele wereld over gereisd op zoek naar sportgeluiden om het meest herkenbare nummer te maken voor die Olympische Spelen. Maar wat bereikt Coca-Cola hier nu mee?

Dance moves

Jongeren kunnen aan de campagne Move to the Beat meedoen door een filmpje in te sturen met hun eigen dance moves. De beste dansers krijgen een plek in de Coca Cola dance crew onder leiding van topchoreograaf Shaker. Het doel is dus tieners enthousiast te maken voor de Olympische Spelen. Het mooie van de Olympische Spelen is dat de hele wereld eraan meedoet.Ieder land is op zijn eigen manier aanwezig op de talloze onderdelen. Coca Cola speelt hier slim op in door met één campagne heel de wereld te bereiken. Jongeren zullen het lied meezingen en direct gaan koppelen aan het merk.

Miljarden

Alleen in Nederland hebben tijdens de Spelen van Beijing in 2008 86% van alle inwoners van zes jaar en ouder iets van de Olympische Spelen gezien. Omgerekend gaat dit om 12,9 miljoen mensen die per keer minimaal tien minuten achter elkaar keken naar de televisie. Ze zagen zo de naam Coca Cola voorbij komen. Wereldwijd loopt dit getal op tot boven de vier miljard kijkers.

Een lied

Coca Cola is zijn concurrenten voor door ruim voor de Spelen met hun grote campagne te komen. Op televisie, radio en online komt de reclame al regelmatig voorbij. Miljarden mensen horen dat. Op de radio zijn geen extra kosten verbonden aan de campagne, het gaat tenslotte om een lied. Hoe groter de populariteit, hoe meer free publicity voor Coca Cola. Al met al bereikt Coca Cola via alle mogelijke kanalen bijna iedereen in de wereld. Om nog maar eens even aan te geven dat alles groter is in Amerika.

Sam Prince en Rick Verpalen

0 Shares:

Comments are closed.

Dit artikel is 3.030 keer gelezen