Had je het druk? Niet zoveel geklikt? Bang dat je wat het gemist op Contentgirls? Don’t worry, wij zetten de artikelen van de afgelopen week op een rijtje.
Draw Something: deze features graag!
Het is officieel: I’m hooked. Waaraan? Hieraan: als een kleuter tekenen en hopen dat een ander raadt wat mijn kunstwerk moet voorstellen.
Ik Doodle, Google Doodlet, Doodle jij?
Doodle. Niet te verwarren met Doodle, doodle of doodle. Begrijp je het verschil? Wanneer je Doodle Googled kom je verschillende dingen tegen, maar als je er goed naar kijkt, blijken ze allemaal te zijn ontstaan uit het ware ‘Doodlen’. Verwarrender kan ik het niet maken, dus ik hoop dat je aan het eind van deze post de wereld van Doodle beter begrijpt (welke Doodle? Alle Doodles, maar voornamelijk doodle.ly de nieuwe hype in social medialand).
De ROI van Intranet – deel 2
Dit is het vervolg op De ROI van intranet deel 1. Lees dat eerst, anders snap je er helemaal niks van :)
En wat betekent dit nou voor intranet, hoor ik je denken. Nou het mooie van een framework is, dat het nu gewoon een invul oefening is. In mij ervaring is het lastigste deel van het opstellen van een business case het kwantificeren van de voordelen. Vaak blijven deze bij projecten zoals intranet hangen in kwalitatieve beweringen als “meer tevreden medewerkers”, “betere ontsluiting van de interne informatie / kennis”, “helderdere communicatie en meer betrokkenheid”.
Marketinglessen uit de Zoo in Antwerpen
We bezoeken de dierentuin gemiddeld vier keer in ons leven, in elke levensfase. Als kind, met onze partner, als ouder en als grootouder. Deze paar bezoeken zijn echter voor een grote organisatie zoals een dierentuin onvoldoende om te kunnen overleven. Hoe zorg je ervoor dat je bezoekers vaker komen en echt trouwe bezoekers worden, je merchandise kopen en een maaltijd nuttigen in het restaurant? De Zoo in Antwerpen maakte zijn jongste olifantje Kai-Mook met groot succes tot ‘product van het jaar’. Het is zelfs een succes in Amerika, waar de Kai-Mook-merchandise-lijn in de winkels ligt.
Linkbuilding, hoe het wél moet
Robert Engel raakt in zijn artikel Linkbuilding is de nieuwe waanzin een gevoelige snaar. Hij legt uit dat de klant de dupe is van linkbuilders; de klant betaalt de rekening van een methode die uiteindelijk niet de juiste blijkt te zijn. En iedere webgoeroe weet dat hij gelijk heeft. Linkbuilding is niet iets wat je kunt afkopen. Het kost tijd, je moet het zelf doen en het moet automatisch gaan.
Van reageren kun je leren: de zevende editie
Het is de week dat de Amerikanen contraceptie op de politieke agenda zetten, in een move die alleen van de republikeinen kan komen én hen nog een mooie stap dichterbij de middeleeuwen brengt. Het is ook de week dat in Engeland het 3 strikes en out principe door de rechter wordt bekrachtigd, waarbij bij consumenten na 3 waarschuwingen over illegaal download-gedrag, de internetverbinding wordt afgesloten. Gelukkig is het ook de week dat het weer steeds zonniger wordt. Het kan verkeren.
Maar het is vooral weer tijd voor #realeren!
Geen idee waar ik het over heb? Lees dan Van reageren kun je leren (#realeren). Maar in het kort gaat het als volgt:
Oh noes, niet weer een nieuwe stamkroeg!
Als online communicatie professional vind ik het mijn heilige plicht elke nieuwe online tool of platform uit te proberen. Want hoe kan ik anders bepalen of het waardevolle toevoeging is aan de communicatiemiddelenmix?
Beste Apple, de lat voor de iPad 4 moet hoger
Daar was ie dan. De iPad. De grootste verrassing zat in de naam. Geen iPad HD, geen iPad 3, gewoon iPad. Het is bekend dat less more is bij Apple, maar dit is wel erg simpel. Toch gaat het publiek dat ding natuurlijk gewoon iPad 3 noemen. Anders denken mensen nog dat je de eerste versie van de iPad hebt. Dat kan natuurlijk niet. Het apparaat zelf kende weinig verrassingen. En nu gaan we op Twitter allemaal lekker lopen klagen.
Van winkelstraat naar online shopping walhalla?
Je kent het wel, zo’n dag dat je al slenterend door de winkelstraten op zoek bent naar die perfect passende outfit, die heerlijk geurende parfum of juist die ene geluidsset met die geweldige sound. Al shoppend neem je alles in je op… Je voelt de stof, ruikt de geur en hoort de muziek… Ja, we hebben hier te maken met een human being. Mensen willen zien, voelen, vergelijken en beoordelen. Toch worden ook deze ‘gevoelsproducten’ in groten getale door de consument via een webshop afgenomen. Wordt er tegenwoordig niet zoveel waarde meer gehecht aan zintuiglijke waarneming of is het júist de fysieke winkel die de opmars van de webshop mogelijk maakt?
Social media en de leerlingen
Ik weet het, ik ben niet de eerste die het zegt, maar toch: social media op school buiten de deur houden kan niet. Ook al zie je geen educatieve meerwaarde in die nieuwerwetse dingen, de leerlingen brengen via een andere deur de wereld van social media gewoon mee de klas in.
Apple, Rabobank en Google hebben een goed imago!
Het blijft een interessant onderwerp, het imago. Het levert vaak boeiende en heftige discussies op. We hebben natuurlijk allemaal een mening. Vooral over de beeldvorming rondom grote organisaties/merken lopen de emoties vaak hoog op. De laatste maanden ben ik bezig geweest met de theorie rondom het imago, maar nu is het tijd voor een kleine update in de praktijk! Eerst nog even de cijfers van 2011…
En verder…
- Moet ik aan de tablet? Help!
- Online Mediavrouw 2011
- [Infographic] 60 seconden social stats
- iPad 3
- Boze vogels met geheugen
- [Infographic] A day in the internet
- [Infographic] Werken is gevaarlijk
- [Infographic] 22 manieren om content te creëren
- Interaction Designer (20 uur)