Had je het druk? Niet zoveel geklikt? Bang dat je wat het gemist op Contentgirls? Don’t worry, wij zetten de artikelen van de afgelopen week op een rijtje.
Adverteren op Facebook anno 2012
Adverteren op Facebook is in de loop van de tijd een stuk bekender geworden bij het grote publiek. Met ruim 5 miljoen Nederlandse gebruikers is het een erg aantrekkelijk kanaal geworden.
#blockbrein en laat je horen
Stichting Brein dwingt Ziggo en Xs4All om de Pirate Bay te blokkeren. In sommige talen heet dat censuur. Gelukkig gaan zowel Ziggo als Xs4All in beroep. XS4All heeft vandaag zelfs een zwarte overlay op hun site en vertelt ons ook waarom.
Laten we vooral niet zwijgen!
Van nature ben ik niet zo’n kletser. Ik ben meer een ‘kat-uit-de-boom-kijkend’ type. Mijn jongere broertje schreef op 8-jarige leeftijd al eens op een zorgvuldig bewaard briefje “Lidi is wel liev maar ze zegt niet feel”. Dat klopte toen en nu nog steeds.
Deze karaktertrek verhoudt zich niet al te best tot mijn bewering dat ik als internetprofessional veel weet van social media en wat je daar zoal mee kunt bereiken. Ik voel aan alles dat het me niet natuurlijk afgaat: de hele dag twitteren, facebooken en linken. Ik weet natuurlijk niet hoe jullie dat zelf ervaren, maar ik ben gewoon niet zo extravert dat ik voortdurend de behoefte voel om iets aan de rest van de wereld te melden. Gelukkig is er goed nieuws voor social-media-onbekwamen als ik. Onlangs las ik op de website van de Volkskrant dat zwijgen op social media helemaal hip is!
Van reageren kun je leren: de tweede editie
En we zijn alweer bij de tweede editie van “Van reageren kun je leren”! Geen idee waar ik het over heb? Lees dan Van reageren kun je leren (#realeren). Maar in het kort gaat het als volgt:
[Redesign] Huisstijl
De eerste stap op weg naar een nieuwe contentgirls oftewel 42bis is gezet: de huisstijl werd gisteren door de directeur van Pippali (het bureau dat het allemaal voor ons gaat doen) gepresenteerd. Zij wisten het vorige week vrijdag al. Ik kon pas woensdag een gaatje maken in mijn agenda. Wat duurde die paar dagen lang.
Sleutel tot succes: relatiemanagement
Soms gebeurt het je; je leest een boek (in dit geval: non-fictie), bent aangeland bij het hoofdstuk ‘verklarende modellen’ en denkt: aha! Dat is het! Puzzelstukjes vallen op hun plek. Een fijn gevoel en een goede reden om het te delen. Als je weet waarom iets is zoals het is, ben je een stap dichter bij de verandering naar iets anders. Van reputatie- naar relatiemanagement.
Social Media monitoren: analyse en engagement
In 30 minuten per dag je social media monitoring afhandelen. Daar ging het in een vorig artikel over. Maar toen hadden we het alleen over luisteren, nog maar de eerste stap in dat monitoringsproces. Want wil je echt rendement halen uit je social media inspanningen, dan doe je er goed aan wat je gehoord hebt te analyseren en vervolgens over te gaan tot engagen (ja, sorry, vergeef mij deze paarsebroekenzinsconstructie!). Je begrijpt: 30 minuten per dag is niet meer toereikend.