Had je het druk? Niet zoveel geklikt? Bang dat je wat het gemist op Contentgirls? Don’t worry, wij zetten de artikelen van de afgelopen week op een rijtje.

 

Echt impact maken met sociale media?

De hype is voorbij, je leest het inmiddels overal. De grote sociale netwerken zijn gesettled. Marketeers gooien massaal hun geld over de digitale schutting, zoals ze dat een paar jaar geleden nog deden met print. Things are back to normal. Of niet…?!

Lees verder

Het geheim achter de tijdloze magie van de Efteling

Als toegewijd bezoekster van de Efteling en kerstfanaticus word ik altijd erg blij wanneer de Winter Efteling weer van start gaat. Maar tegenwoordig kan ik ook nog vanuit mijn vakgebied enthousiast doen zonder aangekeken te worden alsof ik in het weekend nog in prinsessenjurken rondloop (dat is een ander verhaal). Want de Efteling doet het qua marketing en innovatieve concepten erg goed.

Lees verder

Twitter: blog of chat?

Ooit gelanceerd als microblog en uitgegroeid tot “realtime informatienetwerk”, lijkt Twitter – vooral door Nederlanders – steeds vaker te worden gebruikt als chatprogramma, waarbij de meest persoonlijke uitlatingen wereldkundig worden gemaakt. Maar is dit wel de bedoeling van dit social medium?

Lees verder

Free Publicity

Free Publicity klinkt interessant. Daarom schrijf ik me in voor een ‘Masterclass Free Publicity’ bij Ondernemend Hoofddorp. De bekende Jerry Helmers gaat ons in één avond uitleggen hoe we de media naar onze hand zetten. Free Publicity klinkt ook spannend: gaat Jerry mij deze avond meer leren dan ik normaal gesproken tijdens een doordeweekse avond achter mijn laptop of uit een boek oppik?

Lees verder

Privacy binnen Sociale Media

Online privacy en sociale media zijn net als twee treinen op het zelfde spoor die met een behoorlijke snelheid op elkaar inrijden. Bij de botsing raken deze treinen dermate in elkaar verwrongen dat er uiteindelijk van beide treinen weinig herkenbaars overblijft.

Lees verder

De vreemde kant van Facebook

Onlangs zond de BBC de documentaire Inside Facebook uit. In die docu kregen we een inkijk in de handel en wandel bij en rond ‘s werelds grootste social network Facebook. Ook kwam Facebook-opperhoofd Mark Zuckerberg aan het woord, evenals de van Google aangekochte Chief Operations Officer Sheryl Sandberg.

Lees verder

En verder…

Om te lachen…


Geschreven door