Je corporate website is een goed getrainde marathonloper, maar moet steeds vaker over zijn schouders kijken. Je Twitter- en Facebookpagina lopen harder en harder en dreigen je good old website in te halen. En dan? Ga jij nieuws op een andere manier brengen?

 

De wereld van online communicatie was altijd zo makkelijk. Je had een corporate website en soms ook een nieuwsbrief. Had je nieuws te vertellen, dan plaatste je dat op de homepage. Eens in de zoveel tijd verzamelde je dat nieuws en ging er een e-zine weg. Ondertussen werden de outfits steeds professioneler: er kwamen steeds betere cms-systemen en e-mailings versturen werd steeds eenvoudiger.

Publiekslievelingen

Toen na jaren ineens de bel ging, stonden Twitter en Facebook voor de deur. Of ze mee mochten lopen. “Het publiek is blij met ons en wil ons graag zien,” zeiden ze. Je corporate website vond het prima: “maar ik wacht niet op jullie”.

Je website behaalt nog steeds mooie bezoekersaantallen en je begint met Twitteren en Facebooken. Iedereen doet het! Nieuwsberichten die al jarenlang als automatisme op je website worden gezet, worden nu ook getweet en op Facebook geplaatst. Als extraatje. Je laat zelfs in je cms een regeltje inbouwen om nieuws meteen te kunnen tweeten.

De inhaalactie

marathon

Inmiddels is het 2012 en hoort je website snelle passen achter zich. Hij loopt harder dan ooit, maar achter hem lijken Twitter en Facebook nog veel harder te lopen. “Het zal toch niet. Ik ga toch niet ingehaald worden…”

Toch gaat het gebeuren. Het moment waarop je meer friends en followers op je social media pagina’s hebt dan bezoekers op je website. En hoe ga je dan om met je online communicatie? Je website is dan niet langer je primaire nieuwskanaal. Je website moet ingezet worden voor achtergrondcommunicatie. Voor lees meer’tjes. Je corporate website is Nieuwsuur, waar Facebook en Twitter samen het Acht Uur Journaal presenteren.

Een nieuweling?

Niemand weet wanneer de wedstrijd eindigt. Niemand weet wie er wint. Facebook en Twitter delen in de tussenstand de bovenste trede van het ereschavot. Je corporate website kijkt sip op het rechtertreetje. Maar hoe lang gaat het duren voordat de bel weer gaat en een nieuweling mee wil lopen?

0 Shares:
6 comments
  1. Treffender heb ik niet omgeschreven gezien: Je corporate website is Nieuwsuur, waar Facebook en Twitter samen het Acht Uur Journaal presenteren. Ga ik lenen. Voor als ik het bij ons weer eens uit moet leggen. 

Comments are closed.

Dit artikel is 2.891 keer gelezen