Na KLM Surprise, waarbij enkele reizigers die op Twitter meldden dat ze met KLM naar hun vakantiebestemming gingen een passend cadeautje kregen aangeboden op het vliegveld, komt KLM weer met een leuk concept. Opnieuw op Twitter, maar nu gericht op personen die een vraag stellen aan het KLM webcareteam.
Afgelopen maandag maakte je kans op een live reply als je via Twitter een vraag stelde aan KLM. Jouw vraag werd dan beantwoord met een filmpje waarin KLM medewerkers (lees: figuranten in KLM kleding) door het omhoog houden van letters je vraag beantwoordden:
#livereply1
#livereply2
#livereply3
Meteen barstte het enthousiasme los op Twitter, iedereen is lovend over het concept. Het is natuurlijk ook een erg leuke manier om te laten zien dat je als webcareteam alle vragen beantwoordt binnen één uur (24/7!), en dan ook nog eens persoonlijk doet! Ik ben heel benieuwd naar de volgende sociale media actie van KLM..
1 comment
Het waren geen figuranten hoor… waren 'gewoon' medewerkers van KLM, juist ook met het doel social webcare duidelijker te maken binnen de organisatie.
Zie ook dit (meer uitgebreide) stuk op M!:  ;http://www.marketingfacts.nl/berichten/20110926_ik_heb_140_mannen_en_vrouwen_van_de_klm_laten_lopen1/
Comments are closed.