Trends, altijd is er wel iets mee. Wat is nu nieuw en wat is alweer passé? Sommigen noemen Social Media een trend. Ze weten niet hoe dicht deze twee begrippen bij elkaar liggen. Sterker nog: dat ze onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

Door de komst van Social Media kunnen trends zich veel sneller ontwikkelen en vooral in populariteit groeien. Mensen zijn gevoelig voor trends, ze willen erin meegaan en niet achterlopen. Vandaar ook dat ze graag willen laten zien dat ze trendbewust zijn. Welk middel leent zich beter voor het verspreiden van het feit dat je trendbewust bent dan Social Media. Via Facebook laat je zien welke merken je leuk vindt, via Twitter volg je de bedrijven die voor jou belangrijk zijn en via Flickr laat je zien hoe trendbewust je bent.

Echter verspreiden zich door Social Media nu hele andere soort trends of eigenlijk internetrages. Hieronder een korte uitleg van deze trends/internetrages die elkaar in korte tijd hebben opgevolgd:

PlankingPlanking: je gaat roerloos op je buik liggen met je armen stijf langs je lichaam en je hoofd richting de grond. Je blijft zo stijf als een plank liggen en laat je in deze positie fotograferen of je gebruikt een zelfontspanner. De sport/uitdaging is om op speciale plekken te planken: in een plas water, boven op twee paaltjes, etc. etc.

OwlingOwling: dit is de opvolger van planking en heeft er ook wel wat van weg, alleen laat je je nu fotograferen terwijl je zit als een uil. Wederom is het de sport om dit op zo bijzonder mogelijke plekken te doen.

HorsemaningHorsemaning: de lol van het fotograferen blijft, maar nu gaat het om een neponthoofding. Eén persoon verbergt zijn hoofd zo goed mogelijk en van iemand anders is juist alleen het hoofd zichtbaar, zodat het lijkt alsof zijn hoofd en lichaam los van elkaar zijn.

 

Post-it WarsPost-it War!!! : de laatste nieuwe rage. Volgens de Trouw staat deze rage op het punt van doorbreken in Nederland en heeft het andere landen al in zijn greep. Post-it War gaat over het maken van de meest spectaculaire afbeeldingen met de welbekende felgekleurde papiertjes op (vooral) kantoorramen. Deze strijd wordt vooral gestreden tussen bedrijven. Het is ook ontstaan in de kantoren van de Franse videogameproducent Ubisoft en de bank BNP Paribas.

Dus: wat zal de volgende rage zijn? Of: gaan we zelf iets creëren net als Ubisoft en BNP Paribas?

0 Shares:
4 comments
  1. Tof: Post-it War! Kleur aan het (werk)leven. En erg leuk om te lezen: Internetrages. Sowieso een sport om trends om te zetten in Loyalty programma's. Geen losse flodders.

Comments are closed.

Dit artikel is 5.176 keer gelezen