Aangenaam allemaal, dit is mijn eerste blog op Contentgirls. Ik heb er veel zin in!

Met mijn werk als, affiliate marketing consultant, houd ik mij bezig met de online CPS campagnes van mijn klanten. Cost per Sale, meer performance based kan het toch niet? Pas wanneer de sale is geplaatst betaalt de opdrachtgever de vergoeding uit. Op basis van prestatie wordt een partij uitbetaald.

In deze werkzaamheden van online marketing ben ik continu op zoek naar publishers die iets kunnen bijdragen aan de totstandkoming van de sale. Het is de bedoeling dat díe sales gaan plaatsvinden die een webshop anders niet had gehad, doordat de publishersite iets extra’s brengt. Op elke andere manier wordt affiliate marketing kanabilisatie van bestaande sales. Google verreist ook al jaren dat een website iets bijdraagt aan de beleving van de klant zonder zomaar door te linken naar een andere pagina of webshop.

Nu ben ik menig keer met mijn neus op de feiten gedrukt dat performance based voor deze waardetoevoegende publishers niet de drijfveer is. En waarom zouden ze ook? De online magazines, de professionele blogs, de partijen die naar mijn mening en die van Google denk ik echt waarde toevoegen, werken volgens het principe van een hardcopy magazine. Namelijk; ruimte opvullen. De ruimte wordt verkocht zonder dat een opdrachtgever een garantie heeft van het aantal sales dat hij met deze vorm van adverteren krijgt.

Performance based is niet te realiseren, door eerst een klant zijn aandacht te krijgen, interesse te laten krijgen en ook in dezelfde stap het product te laten begeren en te willen en ook gelijk te laten kopen!

In ons werkveld zijn veel publishers aan het afwachten wat Google van plan is met de ontwikkeling van haar insteek op online shopping >Google Shopping. Zij richten zich daarmee op performance based en dus op die consument die al weet wat hij wil.

Er is nog een zee aan mogelijkheden voor de consument die niet weet wat hij wil, dus laat de juiste publishers opstaan. Online magazines en blogs! Dit is een oproep; Verdiep je in de kracht van conversie en performance based marketing, want in combinatie met jullie toevoeging, hebben jullie meer te bieden dan de zoekmachine zelf.

0 Shares:
Dit artikel is 2.670 keer gelezen