Het kan weinig mensen ontgaan zijn: de tweets over #spiritinthesky, #klm en #berlijn de afgelopen weken. Wat was er aan de hand?

KLM had een leuke actie bedacht om hun nieuwe tarief van 99 euro naar bekende wereldsteden onder de aandacht te brengen: op de website 99vrienden.nl werd je uitgedaagd om een team te vormen en binnen 99 uur 99 vrienden te verzamelen, via social media. Dan maakte je met z’n allen kans op een reisje naar Berlijn.

Ik las van de actie via een tweet van @slijterijmeisje. Deze dame, Petra de Boevere, is op Twitter een enorme bekendheid. Zij heeft sociale media voor haar bedrijf ingezet en is daarmee zeer succesvol. Ze heeft er ook een boek over geschreven, geeft lezingen en er staat een interview met haar op deze website. Zij had een team opgericht en als captain vroeg ze mensen zich hierbij aan te sluiten. Ik heb dat gedaan; omdat ik altijd met prijsvragen meedoe, zij met haar team op 1 stond en ik het een sympathieke vrouw vind.

Ik verwachtte er verder niks van, maar volgde wel de tweets over het team, waar ik nu ook bij zat: spirit in the sky. Ze had op tijd het team vol, maar er bleken 77 teams te zijn die het doel hadden gehaald. Er werd geloot.. en we wonnen. Ik viel van mijn stoel van verbazing toen ik het las en deed een rondedansje door de woonkamer: ik mocht mee naar Berlijn! Met 99 onbekenden! Haha, want dat was het gekke: ik kende niemand. Ja één dame had ik al IRL ontmoet en omdat het klikte, besloten we meteen om roomies te worden, want we kregen ook een hotelovernachting aangeboden en het waren 2p-kamers. Dat was vast geregeld.

De buzz die daarna ontstond met de hashtag #spiritinthesky en via het forum dat werd opgericht voor de groep was geweldig: afspraken werden gemaakt om samen naar schiphol te reizen (schiphol-oost nog wel, waar VIPS zoals de koningin vandaan vliegen!), er werden tips uitgewisseld voor leuke dingen die je in Berlijn kan doen, Petra regelde een ‘currywurst’ tourbus waar je voor in kon schrijven, er werd over de weersvoorspelling gesproken en watvoor outfits/schoenen je mee zou nemen.  Het handige was dat we elkaar via #spiritinthesky snel konden vinden, ik zag nu echt de enorme meerwaarde van zo’n hashtag.

De trip was in één woord geweldig! Ik heb  dikke pret gehad en volgens mij gold dat voor iedereen. We voelden ons uitgelaten, alsof we op schoolreisje gingen. De ontvangst in de VIP-ruimte, het praatje van de KLM-marketingmanager en van Petra, het was allemaal erg leuk. We werden bij het instappen gefilmd door Schiphol tv, gefotografeerd en die foto verscheendiezelfde dag op internet, ook in dit artikel. Zolang het mocht bleven we twitteren, want dat was immers ook wat ons had verbonden. In het vliegtuig kregen we een goodiebag van de KLM, een door @AnkarinB en @guiseppeb gemaakte armband en zeeuwierjenever van Petra. Met 100 man in onze eigen Fokker100, wat een luxe!

In Berlijn aangekomen checkten we in in de mooie (roze!) kamers en daarna ging ieder zn eigen weg; sommigen alleen, anderen in clubjes of mee met de tour. ‘s Middags kregen we een borrel aangeboden door de KLM, dat was erg gezellig. Ik heb die eerste dag met mijn kamergenote  @rafelsdezwaan lekker door de stad gezworven en ‘s avonds zijn we met nog twee anderen (@djeest en @judith2509) gaan eten, op kroegentocht gegaan en gaan dansen. Tegen half 5 lagen we in bed, dat was lang geleden voor mij.. De volgende dag hebben we met zn vieren, na het heerlijke ontbijtbuffet,  op ons gemakje nog wat gewinkeld, over de Kurfürstendamm gelopen, op een terrasje gezeten en na lang zoeken de (ingepakte) Gedächtniskirche gevonden. En toen was het alweer tijd om terug te gaan en samen weer naar Nederland te vliegen, waar iedereen weer naar zn eigen huis ging.

Na het reisje zijn we natuurlijk foto’s en filmpjes gaan uitwisselen, er is een Facebookgroep aangemaakt en er zijn onderling leuke nieuwe contacten uit voort gekomen. Het was een superleuke ervaring en het laat goed de kracht van social media zien: de KLM heeft zichzelf er op een geweldige manier mee in the picture gezet, zij hebben ons echt een enorm kado gegeven en wij teren op de herinneringen van een fantastisch feestweekend plus de nieuwe (twitter-)vriendjes die we eraan hebben overgehouden!
En ook erg leuk is dat er al een vervolg gepland staat: via  Suzanne de Zwaan  kregen we een afterparty aangeboden bij Hotel en Congrescentrum Papendal en @slijterijmeisje heeft ons uitgenodigd voor haar haring- en zeeuwierparty!

Er zijn meerdere blogs geschreven naar aanleiding van onze reis, maar deze wil ik speciaal nog even vermelden omdat het zo’n leuk verhaal is: ‘Zonder vrienden naar Berlijn’..

 

0 Shares:

Comments are closed.

Dit artikel is 5.302 keer gelezen