Eigen webshop voor retailketens
What’s new? What’s next?
Webwinkelen is hot. In het eerst half jaar van 2010 kocht de gemiddelde consument 3,95 aan artikelen via het web. Vergeleken met 2009 is dat een stijging van maar liefst 10%. Retailketens bieden vandaag de dag een klein assortiment producten aan via hun corporate site.
Echter, er is een nieuwe ontwikkeling gaande. De persoonlijke webshop is in opkomst. Een webshop die voor iedere afzonderlijke retailer ‘vrij’ invulbaar is. HEMA in Bunnik is bijvoorbeeld iets anders dan HEMA, Utrecht. Etos in Hoogezand is een andere Etos, met andere bezoeker, dan Etos, Amsterdam.
Het effect
Hoe effectief is de persoonlijke webshop? Wat voegt het toe? In het voorjaar gaat een grote franchise keten van start met de persoonlijke webshop. De naam kan ik nog niet verklappen. Ik beloof jullie op de hoogte te houden. Tot dusver ben ik benieuwd naar jullie mening over een eigen webshop voor de afzonderelijke winkels binnen een retail keten. Ik wacht in spanning af!
1 comment
Waar ik benieuwd naar ben: is het productaanbod per shop dan ook anders? Of alleen "de inrichting"?
Comments are closed.