HUH? Hebben bezoekers geduld? hoor ik je denken. Jazeker. Als een bezoeker jouw product of dienst graag wil gebruiken, hebben ze het geduld van een kerstelf die nog 197.733 cadeautjes moet inpakken.
Je wilt iets, dus doe je iets
Vrienden van mij wilden laatst digitale televisieaanbieders vergelijken. Ze gingen o.a. naar de site van Ziggo. Konden ze nergens de prijzen vinden. “Ja, het weer stond wel op de homepage, maar wat kan ons dat weer schelen. We willen weten wat we krijgen en wat het kost.” Ze waren verschillende keren op de Ziggosite geweest. Zo graag wilden ze weten wat Ziggo te bieden had.
WHY?
Waarom keerden ze terug? Ze konden het toch niet vinden? Dat klopt, maar ze wilden graag digitale tv. En ze wilden weten wat verschillende bedrijven hun konden bieden. Haakten ze af op onvindbaarheid? Nee. Sterker nog, ze kwamen terug!
Dat ziet er vast fijn uit in de statistieken: bezoekers die maar terug blijven komen en ze blijven ook minutenlang plakken!
Chemische troep
Laatst zocht ik op waar ik chemisch afval kan inleveren bij mij in de buurt. Ik kwam op de site van de gemeente terecht, maar ik kon de info niet vinden. Dag erna nog maar eens proberen, want chemische troep wil ik voor geen goud lozen in de vuilnisbak. Stuitte op een paar pdf’s (grrr) die geen info over mijn buurt gaven. Toen ge-e-maild. Snelle reactie terug. Het is aangepast op de site en ik weet waar ik legaal kan dumpen. Ik wilde iets weten en bleef daarom terugkomen.
Daarom…
Zorg voor waardevolle informatie en grandioze aanbiedingen. Dat je site er crap uitziet alsof je net de html basiscursus voor beginners hebt afgerond en je prijzen en producten op een onlogische plaats staan. Nevermind. Stop er nog wat extra tangconstructies in en je bezoekers blijven komen. Gegarandeerd.
1 comment
Interessant verhaal, maar wordt deze bewering ergens gestaafd? Zijn er onderzoeken naar gedaan? Als dat zo is wordt het pas echt interessant en de moeite waard om na te denken over de wijze waarop een site kan worden aangepast…
Comments are closed.