Zelf werk ik voor Olie Media, een leuk Gronings bedrijf waar iedere dag wel weer een reden te noemen is voor taart. Overdreven? Ik noem het een optimistische werkhouding en het maakt het leven een stuk leuker en het werk succesvoller. Een ander, toevallig ook Gronings, bedrijf dat veel succes boekt is Feest.je. “Het leven is een feest.je”, zo luidt hun motto en “het wordt alleen maar mooier” voegden ze er vandaag aan toe op hun blog.
Feest.je deals
Voor diegenen die feest.je niet kennen, feest.je is een Location Based Network (LBN) net zoals Foursquare en Gowalla, maar dan voor Nederland (vgl. Facebook vs Hyves) en veel leuker en mooier. Logisch ook, want ze willen dat het leven een feest.je is, waar je ook bent, overal en altijd is er een reden voor een feest.je. Op feest.je zie je niet alleen waar je vrienden uithangen, geef je niet alleen aan naar welke events je gaat, nee op feest.je word je ook nog eens extra beloond met gratis acties en daar houden wij Nederlanders wel van.
Marketing voeren op lokaal niveau
Eerder deze week kwam het Nederlandse LBN met een update. In deze nieuwe versie van de feest.je App (2.2. codenaam: Sex on thé Beach) vind je deals, oftewel gratis acties. Je ziet in een oogopslag waar je bij jou in de buurt gratis drankjes, goodies of kortingen kunt scoren. Dit is een hele leuke en vooral innovatieve manier van op lokaal niveau marketing voeren. Zo krijg je een gratis sample Kérastase bij de Barbier Kapsalon in Groningen en als je in Amsterdam bent moet je even langs Bagels en Beans voor een gratis kop koffie of thee (actie is geldig t/m 29 november) en als je bij feest.je zelf incheckt krijg je een pils.je.
Op dit moment roept feest.je eigenaars of managers van een spot/evenement of merk op om ook gratis een deal op feest.je aan te maken om op die manier meer en vooral nieuwe klanten te trekken.
1 comment
Hey Brenda,
Kun jij me uitleggen wat er anders/ beter is aan feest.je ten opzichte van FourSquare of Gowalla? Ik lees steeds vaker dingen over feest.je, maar ik lees nooit een rationeel argument dat me overtuigd om het te proberen. Ik heb sterk het gevoel dat feest.je een pure copycat is die door Nederlands chauvinisme populair wordt. Maar misschien zit ik er helemaal naast, dus ik ben benieuwd!
Comments are closed.