Hootsuite is hier al eerder beschreven op Contentgirls als een tool waarmee je orde in de social media chaos kunt scheppen.

Nu heeft Hootsuite een verbetering in deze web-based client doorgevoerd die het onder andere mogelijk maakt om zogenaamde Assignments toe te wijzen aan teamleden.

Hiermee heeft Hootsuite het hun gebruikers, waaronder bedrijven, klantenservices, teams en blogs, nu nog makkelijker gemaakt om gezamenlijk hun social media profielen te coördineren en efficiënter te behandelen.

Volgens HootSuite is dit een grote toevoeging voor samenwerkende teams en social CRM-tools. Met deze release kunnen teams nu taken coördineren met verhoogde efficiëntie en minder gedoe! Dit kan met de functie Assign Messages (berichten toewijzen aan teamleden) maar ook is er de mogelijkheid om kolommen te delen binnen teams. Daarnaast zijn er nog meer features toegevoegd. Zo kun je nu ook berichten via e-mail versturen, draft messages (concept berichten) delen en is er één zogenaamde Launch knop die je toegang verschaft tot alle instellingen.

Kolommen delen

Om het moment verstuur ik gezamenlijk met nog drie andere personen berichten via één Twitter en Facebook profiel, die weer gekoppeld zijn aan een Android blog. Met Hootsuite is het niet nodig om alle teamleden afzonderlijk van elkaar aparte kolommen aan te laten maken in het dashboard. Wanneer er een kolom is aangemaakt door een teamlid, kan deze gedeeld worden onder de anderen. Zo bekijken alle teamleden dezelfde gegevens op hetzelfde moment zonder dat ze afzonderlijk van elkaar dezelfde soort (brand-monitoring) kolommen hebben aangemaakt. Elke wijziging die wordt doorgevoerd in bijvoorbeeld een zoekopdracht, zullen zichtbaar zijn bij alle teamleden. Als voorbeeld noem ik een Android phones kolom en een Android apps kolom die ik heb gedeeld onder de teamleden. Hierin zien alle teamleden de laatste tweets van Android gerelateerde fabrikanten, blogs en ontwikkelaars.

Assign Messages

Nu komen er dagelijks zoveel berichten binnen, we werken alle drie overdag gewoon en hebben we daarnaast ook nog een sociaal leven, dat er af en toe wel eens een bericht ertussen door glipt. Nu kun je met behulp van een pull-down menu, een tweet of Facebook update uit een gedeelde kolom, toewijzen aan een teamlid en daarbij ook een privéberichtje eraan hangen met de desgewenste follow-up. Dit teamlid ontvangt dan een e-mailbericht van de betreffende tweet en het privébericht. Dit teamlid kan dan de taak oplossen, bijvoorbeeld in de vorm van een reply op een tweet of hij of zij kan de Assigned Message weer doorgeven aan een ander teamlid. Wij hebben alle drie onze eigen specialiteiten en zo verdeel ik de taken ook. De één is ontwikkelaar van een applicatie en vragen met betrekking tot deze app wijs ik dan aan hem toe. Vragen over de website en het forum wijs ik aan het andere teamlid toe. De overige vragen beantwoord ik dan. Zo dragen we alle drie op een efficiënte manier toe aan het beantwoorden en oplossen van vragen en problemen die via Twitter en Facebook binnen komen.

Nog meer manieren om te delen

  • Alle concept berichten kunnen worden gedeeld, zodat andere teamleden deze desgewenst kunnen aanpassen.
  • Flexibele teams – Creëer een onbeperkt aantal teams gebaseerd op sociale netwerken. Gedeelde kolommen en taken kunnen dan worden beheerd binnen deze specifieke teams.
  • Twitter en Facebook berichten kunnen rechtstreeks vanuit HootSuite via de standaard e-mailtoepassing worden verstuurd (inclusief content).

Naast de reeds geïmplementeerde statistieken en uitgestelde tweets/berichten, maken bovenstaande features deze web-based tool voor mij tot de meest complete social media client van dit moment. Een perfect huwelijk dus? Perfect bestaat niet, er is altijd ruimte voor verbetering, maar dicht in de buurt komt het zeker. Nog een voordeel is dat je gegevens op elke pc gelijk zijn (web-based) in tegenstelling tot bijvoorbeeld TweetDeck die je op meerdere pc’s moet installeren en synchroniseren. Uiteraard is de mobiele markt ook voorzien van een Hootsuite applicatie. De Android versie is hier via je mobiel te downloaden of scan onderstaande barcode in.

0 Shares:

Comments are closed.

Dit artikel is 3.225 keer gelezen