Welke factoren stellen medewerkers in staat succesvol met webstatistieken te werken, hoe proberen leidinggevende het gebruik van deze nieuwe kennisbron te stimuleren en waarom vinden veel medewerkers dat het maximale uit web analytics nog niet behaald is? Als je deze vragenlijst invult kan opzoek worden gegaan naar antwoorden van deze vragen. Na het voltooien krijg jij direct inzage in het volwassenheidsniveau van web analytics in je eigen organisatie.
Klik hier om de vragenlijst te starten!
Waarom dit onderzoek?
Het gebruik van webstatistieken is de afgelopen 5 jaar enorm toegenomen. Toch ondervinden veel gebruikers van web analytics obstakels. Tuurlijk, elke organisatie heeft een andere doelstelling voor het onlinekanaal, maar als de obstakels die verschillende analisten tegen het lijf lopen overeenkomen geldt dit dan ook voor de kritische factoren voor succes? Â En wat zijn die factoren dan?
Hoe is dit onderzoek opgezet?
Met diverse interne Web Analytics specialisten (Bol.com, Wehkamp, SNS Bank, Achmea ect.) zijn interviews gehouden over het gebruik van Web Analytics in hun organisatie. De verhalen over het Web Analytics “procesâ€Â zijn vervolgens vertaald naar deze enquête. Deze vragenlijst wil ik nu aan jullie – de bezoekers van Contentgirls.nl – voorleggen. Hij is bedoeld voor iedere interne medewerker die direct of indirect in zijn takenpakket gebruik maakt van Web Analytics. Aan de hand de door jou opgegeven antwoorden zie je direct hoe het gesteld is met Web Analytics in jouw organisatie. Dit wordt weergegeven in een leuk schema dat de score weergeeft voor 5 belangrijke aandachtsgebieden.
Wie voert dit onderzoek uit?
Mijn naam is Mark van Kasteren. Dit onderzoek is geheel door mijzelf ontworpen en doe ik ter afronding van mijn studie Bedrijfskunde aan de Rijks Universiteit Groningen. Voor mijn opleiding bedrijfskunde volg ik de (Master) specialisatie Strategy & Innovation. Omdat ik me oprecht in Web Analytics interesseer en ik ook wel iets wil weten over vakgebied rondom Web Analytics, doe ik het onderzoek in samenwerking met Online marketingbureau Traffic4u.
Doe jij mee?
Ik zou jullie medewerking aan de enquête dan ook zeer op prijs stellen. Uiteraard zijn de onderzoeksresultaten ook op dit blog terug te vinden. Deelname kan tot 23 november. Alvast bedankt!
1 comment
Beste Deelnemers,
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie vonden van de enquête. Kwam die bijvoorbeeld overeen met jullie verwachtingen, was die te lang en wat vonden jullie van de vraagstelling? Mochten jullie feedback hebben dan hoor ik dat graag.
Trouwens, bedankt voor je deelname!
Comments are closed.