Bij Contentgirls kun je een gratis review aanvragen voor je site (kijk voor het formulier en de voorwaarden hier). Veel mensen deden dat. Veel meer mensen dan we hadden verwacht. En het duurde even voordat we van de schrik bekomen waren. Maar alles went en nu zijn we dan eindelijk zo ver dat we de eerste sitereview met jullie kunnen delen.

Naam website: 2style4you
Adres: http://www.2style4you.com/

Op de homepage van 2style4you is het snel duidelijk wat je er kunt verwachten. Het enige wat ik expliciet mis is dat je er ook kleding kunt kopen. Impliciet wordt het wel duidelijk, maar misschien kan dat nog wat meer naar voren worden gehaald. 2style4you focust zich voornamelijk op de USP: het kleding- en figuuradvies dat zij bieden. Op zich is dat prima en moet juist de USP ook worden benadrukt, maar ze hebben daarnaast gewoon heel veel leuke kleding die je kunt kopen en dat zonder dat je gestoord wordt door alles eromheen.

2stylehome

Wat ik dan wel weer erg fijn vind is dat ik vanaf de home direct al op kleding kan klikken. Ik geef het toe, als ik ga shoppen ben ik erg gericht op precies dat. Het feit dat ik een figuuradvies kan krijgen is leuk, maar de kleding is belangrijker. Ik ben inmiddels 33 en dat betekent dat ik an sich wel weet wat me wel staat en wat me helemaal niet staat.

Shoppen
Als ik eenmaal op een kledingstuk heb geklikt valt mij een aantal zaken op. Kopen doe ik niet bij 2style4you, maar bij de webwinkel van het merk van het kledingstuk dat ik wil kopen. Hmmm, dat had ik niet begrepen toen ik eraan begon. Op zich vind ik het nog steeds fijn dat 2style4you voor mij het moeilijk werk doet (namelijk de krenten uit de pap bij elkaar verzamelen), maar nu moet ik dus per kledingstuk bij een andere shop winkelen: accounts aanmaken, verzendkosten betalen etc. Dat had ik liever eerder willen weten. Wat ik wel waardevol vind is de tekst die 2shop4you aan de kleding toevoegt. Van tips over verzendkosten en annuleringsvoorwaarden en een overzicht van de betalingsmethoden tot de koers van de pond. Erg handig om dat alles in één oogopslag te kunnen zien.

Navigatie
Rechtsbovenin blijft op elke pagina van de site de mogelijkheid staan om in te loggen. Dat verleidt me er zeker toe om een een account aan te maken. Ik ben erg benieuwd wat dat mij oplevert. Jammer genoeg kan ik behalve op de homepage geen link vinden om een nieuwe account aan te maken. Dat is jammer. Een extra linkje waarmee je lid kan worden scheelt weer zoeken en een klik. Wel vind ik op elke pagina het logo terug en kan ik door daarop te klikken terug naar de homepage van 2style4you.

Op de home wordt ook niet expliciet gesproken over registreren of aanmelden. Wel is de call-to-action terug te vinden na het aanklikken van een aantal van de links op de home en wordt je gevraagd je maten op te geven voor het persoonlijke advies. Op zich zeer verleidelijk, toch zou ik een expliciete link naar het aanmelden toevoegen. Gewoon omdat ik dan precies weet waar ik aan begin.

Meten en weten
Goed, ik klik op de link waarmee ik mijn maten op kan geven. Ik mag dan wat dingen zeggen over mijn figuur (dikke buik, platte buik, dikke kuiten, dunne kuiten). Zo af en toe mis ik wat opties, maar goed – dit blijft voor de leuk dus dat is prima. Als ik op verder klik kom ik op een pagina waarop ik mijn maten in centimeters in moet geven. Nu ga ik dat doen voor deze sitereview, maar hier zou ik afhaken: too much trouble. Misschien kan hier een knop bij staan waarmee je deze stappen over kunt slaan, maar je al ingevulde gegevens wel bewaard blijven. Dan kan ik op een moment dat het mij uitkomt alles even opmeten. Daarnaast mis ik de feedforward. Ik heb blijkbaar een meetlint nodig – en ja, dat had ik kunnen verzinnen, maar in het kader van don’t make me think is het misschien een idee om op de eerste pagina een lijstje neer te zetten van de gegevens en spullen die je nodig zal hebben.Nu zit ik thuis, maar even goed zit ik ergens waar ik niet kan meten of niet op dat moment, dan heb ik een escape nodig zodat ik later terug kan komen.

Wel goed is de uitleg van hoe je dan de maten opmeet die je te zien krijgt op het moment dat je met je muis eroverheen gaat. Ik vul hier overigens niet alles in, maar klik wel op verder. Dat blijkt geen probleem. Die plus zou ik absoluut benadrukken. Zodat bezoekers weten dat ze de informatie ook gewoon later in kunnen vullen.

De bedanktpagina ziet er prima uit en heeft nog een kleine instructie erin ook.

2stylebedankt

Persoonlijk
Binnen afzienbare tijd ontvang ik ook een mailtje van 2style4you. Een erg leuk mailtje in mijn optiek. Ondertekend door de eigenaresses en met een persoonlijke toon.

2stylemail

Na klikken op de link in het mailtje kom ik terecht op mijn persoonlijke pagina op 2style4you. Dat ziet er goed uit: een leuke tip, een kledingkast waarin ik – blijkt na lezen – kleding uit de winkel kan ophangen: een soort wishlist dus.

Waar zijn die maten?
Het duurt even voordat ik terugvind wat 2style4you nou met mijn maten heeft gedaan. Onder Instellingen blijkt een analyse te staan. Dat mag wat duidelijker worden aangegeven. Ik dacht in eerste instantie dat ik onder instellingen mijn wachtwoord en dergelijke terug zou vinden.

Persoonlijk
Nadat ik mijn maten volledig heb ingevuld ga ik op zoek naar dat persoonlijke advies. Dat doe ik in eerste instantie door de shop in te duiken. Maar daar kom ik geen persoonlijk advies tegen. Althans niet zichtbaar. Bovenin de navigatie zie ik na wat ge-scan een knop met kledingtips. Hier blijk ik inderdaad tips te kunnen lezen voor de verschillende lichaamsdelen en ik die zo positief mogelijk kan benadrukken. Op zich goed, maar minder persoonlijk dan ik had verwacht.

2syletips

Conclusie
2style4you is een leuke webwinkel met een goede uitstraling. Hier en daar mis ik qua navigatie wat kleinere zaken, maar over het algemeen zit de site best goed in elkaar. Het concept is leuk en zal zeker veel bezoekers trekken. Maar wat ik na inschrijving nog heel erg mis is de klik: wat gebeurt er met de gegevens die ik ingeef? Hoe leidt dat tot een persoonlijk advies en dan vooral hoe dat gebeurt in de shop. Mijn idee toen ik met de site begon was dat ik per kledingstuk een advies zou krijgen (nee, je billen zijn te plat – zo’n broek moet je niet kopen). Misschien teveel gevraagd hoor en ik weet niet in hoeverre zoiets uit te voeren is. Ik schets alleen maar dat die verwachting bij mij leefde.

Dat alles neemt niet weg dat deze site voor shopaholics een gevaarlijke webplek is. Maar wel op een hele goede manier!

0 Shares:
3 comments
  1. Hi Xaviera,

     

    Wat leuk dat je onze site zo zorgvuldig hebt beoordeeld! Daar zijn we natuurlijk erg blij mee!

    Maar we zijn ons ook rot geschrokken… je hebt namelijk juist de unieke kenmerken van onze website gemist. Dankzij jouw input zijn we ons bewust geworden dat we nog veel aandacht moeten besteden aan de navigatie en communicatie.

    Ik wil je dan ook echt heel erg bedanken voor je reactie!

    We doen namelijk JUIST wat jij ook al had verwacht: bij ieder specifiek kledingstuk staat beschreven waarom het geschikt is voor jouw figuur en lichaamskenmerken . Dit staat rechts op het verkooppaneel als je bent ingelogd. Maar blijkbaar is het niet opvallend genoeg.

    Zo jammer, want we zijn hier juist zo trots op!. Ook alle content is volledig conditioneel. Je krijgt alleen maar informatie die specifiek is afgestemd op jouw lichaamsbouw (welke trends je wel en niet moet inslaan, wat beroemdheden met jouw lichaamsbouw dragen, welke jeans en jurk het beste bij je past en ga zo maar door). Dus iedere vrouw die is ingelogd, krijgt hele andere informatie te zien. Het bouwen van dit conditionele CMS systeem was erg ingewikkeld. Omdat we er zelf altijd zo’n hekel  aan hebben, als je door een jungle van informatie heen moet worstelen, voordat je vindt wat voor jou interessant is,  hebben we ons er toch aan gewaagd. Ik vind het heel jammer dat je juist dit, wat onze site onderscheidt van anderen, hebt gemist! Maar aan de andere kant bekijken we het maar positief: als jij het hebt gemist (terwijl je zo lang op onze website hebt gesurft) dan zal dit hoogst waarschijnlijk bij veel vrouwen fout gaan en kunnen wij er nu ons voordeel mee doen.

    Nogmaals heel erg bedankt voor je inbreng, het heeft onze ogen absoluut geopend! We gaan er direct mee aan de slag!

    Groetjes,

    Barbara en Nicole

    2style4you

  2. Hoi Barbara en Nicole,

    Ik hoop dat uit mijn artikel wel duidelijk is gebleken dat ik jullie site erg leuk vind en ook vooral het idee.

    Voor wat betreft de gepersonaliseerde content: ik kan me voorstellen en weet inmiddels uit ervaring dat zo'n cms maken/vullen én onderhouden nog een hele klus is. Chapeau daarvoor.

    Ik denk overigens ook niet dat je mijn (eenzijdige) input ongeunanceerd moet gebruiken om aanpassingen te doen. Ik ben maar 1 persoon. Misschien is het goed om eventuele huidige testresultaten naast mijn review te leggen of op dit punt te testen met een paar proefpersonen.

    In elk geval dank ook voor jullie reactie op het artikel!

Comments are closed.

Dit artikel is 4.025 keer gelezen