Zo langzamerhand beginnen de lentekriebels zich weer te manifesteren. Niet dat het weer al helemaal mee wil doen, maar als ik dat een probleem vond was ik op Aruba blijven wonen. Met de lentekriebels komt ook het vakantiegevoel opborrelen. tijd om een leuke midweek in een warm buitenland te boeken. En daar hoort voor een verantwoordelijke vakantieganger een reisverzekering bij. Deze week in formulierenmaandag sluiten we er eentje af bij Univé.

Ik kies voor de Doorlopende reisverzekering van Univé.

unive1

De eerste pagina van het formulier ziet er op zich netjes uit. Er wordt een idee gegeven van de tijd die je nodig hebt om het formulier in te vullen. Daarnaast wordt onderaan het formulier vermeld welke documenten je nodig hebt om het allemaal rond te breien. Netjes.

Op de vervolgpagina’s wordt rechts van de pagina steeds bijgehouden welke keuzes je hebt gemaakt. Ook dat is erg netjes.

unive2Contact
Boven het overzicht staan ook drie fijne opties. Met optie 1 kun je hetgeen je hebt ingevuld bewaren voor je eigen administratie. De tweede optie brengt je naar het contactformulier. En kom je niet uit het formulier, maar wil je het wel meteen regelen – dan gebruik je de Bel me optie. Dit opent een invulschermpje met een telefoonnummer waar je zelf heen kunt bellen of de mogelijkheid om je eigen nummer in te vullen om door hen te worden gebeld. Waar ik bij het invullen van het formulier benieuwd naar ben is de bereikbaarheid van deze dienst. Het is nu zondagavond 20:30 en ik krijg geen melding dat ze gesloten zijn.

Omdat ik al een doorlopende reisverzekering heb laat ik de laatste stap van het formulier zitten.

Beoordeling en cijfer
Het formulier is netjes. Verzekeringsproducten zijn over het algemeen saai en langdradig. Ook in dit formulier moet je zo af en toe best wat lezen, maar dat is best goed neergezet. Het overzicht dat steeds wordt ge-update aan de rechterkant van de pagina helpt je je keuzes in de gaten te houden en – ook niet onbelangrijk – de prijs. En het feit dat de contactmogelijkheden vanuit het formulier makkelijk te bereiken zijn levert ook extra punten op. Mooi vind ik ook dat je wel de optie Bel me hebt, maar dat de andere contactmogelijkheden er ook gewoon zijn. Er zijn marketeers die liever alleen de Bel me optie flikkerend en in grote letters op zo’n formulier zetten. Hatelijk. Ik doe het niet voor niks via internet. Ik wil helemaal niemand spreken. Ik wil het regelen.

Wel jammer vind ik dat het telefoonnummer waar je zelf heen kunt bellen (als je op dat moment niet gebeld kunt worden) onder de Bel me link te vinden is. Daar zou ik er namelijk niet naar zoeken.

Cijfer: een 7,5

0 Shares:
Dit artikel is 3.201 keer gelezen