cmscongresOp dinsdag 19 mei 2009 organiseert CKC-seminars alweer voor de 8e keer het jaarcongres over (web) content management in het Triavium te Nijmegen. Op deze dag word je bijgepraat over de laatste ontwikkelingen door vooraanstaande specialisten en deskundigen uit de praktijk.

Dit jaar staat de klant centraal: hoe zorg je als organisatie dat de bezoeker een klant wordt en blijft? Zeker in deze uitdagende tijden stelt dat eisen aan je content management! De gunst van de klant win je met een flexibel en daadkrachtig CMS, door in te spelen op de laatste trends en persoonlijke voorkeuren en gebruik te maken van de laatste technologieën. Ontwikkelingen op het gebied van web 2.0 of sociale media, de steeds belangrijkere rol van zoekmachinemarketing en een nieuwe generatie klanten en gebruikers maken een optimaal functionerend CMS niet langer tot een nice to have maar een must have!

Ontdek op 19 mei hoe jouw CMS optimaal tegemoet kan komen aan je bedrijfsstrategie.

Keynote sprekers

  • Dagvoorzitter Michael Widjaja schetst de nieuwste trends en uitdagingen.
  • Marco Derksen vertelt wat sociale media of web 2.0 kan betekenen voor uw marketing- en communicatiestrategie en de gevolgen hiervan voor uw CMS.
  • Een update over zoekmachinemarketing wordt door Wolter Tjeenk Willink gegeven zodat u zelf het maximale rendement kunt halen uit onder andere social media en conversie-optimalisatie.
  • Keynote Tony White, de lead analyst op het gebied van web content management, bespreekt tenslotte waarom het CMS tegenwoordig noodzakelijk is voor uw bedrijfsstrategie en vertelt vanuit de praktijk hoe u uw CMS en sociale media integreert.

En een aantal organisaties deelt hun Lessons learned:

  • SNS (aanbieden van webdiensten door middel van een backoffice die realtime via het web beschikbaar is)
  • Formido (een nieuwe internetsite als onderdeel van een lokaal gerichte strategie)
  • ProvenPartners (de consequentie van veranderende mensen en omgevingen voor de rol van webcontent)
  • KPN (de klant optimaal bedienen door middel van een gepersonaliseerde startpagina)
  • ContentKings (waarom mislukken CMS projecten vaak en wat kunt u daaraan doen?)

Voor informatie over de nieuwste applicaties, tools en technieken kun je terecht op de uitgebreide expositie en in de parallelsessies!

Voor wie is Content Management Systems 2009 interessant?
Dit congres is bestemd voor content-, ecommerce-, internet-, nieuwe/digitale media, portal-, developmentmanagers, I&A en webmasters en ict-, product-, marketing-, communicatie-, en commercieel managers of projectleiders uit bedrijfsleven en overheid. En voor iedereen die verantwoordelijk is voor het succesvol opzetten, publiceren, beheren van innovatieve en interactieve websites of geïnteresseerd is in Content Management.

Inschrijven als bezoeker
Wil je dit congres bijwonen? Wees er dan snel bij!
De deelnamekosten bedragen 195,- euro excl. BTW per persoon. Iedere 2e persoon van dezelfde organisatie neemt gratis deel. Bovendien gelden er aantrekkelijke kortingen voor abonnees of leden van diverse vakbladen en verenigingen.

Schrijf je hier in

0 Shares:
6 comments
  1. Pas op: Gevaarlijke opmerking onderstaand

    Is een (groot) CMS nog nodig in deze tijden van 2.0, 'openheid' en de mogelijkheden voor directe ontsluiting vanuit informatiebronnen/backoffices, waarbij bestaande data gefilterd en gekoppeld kan worden via mashup?

  2. Een CMS zal deels blijven bestaan, er is immers altijd content dat alleen voor het web geschreven wordt en dat je dus nergens anders kunt vinden.

    Veel content op websites is echter al ergens in digitale vorm aanwezig, buiten CMS'en. Denk bijvoorbeeld aan productspecificaties, kosten, de status van een bestelling, de voorraad, voorgaande bestellingen, vestigingen, adresgegevens, procesbeschrijvingen etc.

    Deze data is eenvoudig te ontsluiten naar het web.

    Een groot deel van de website hoeft dus niet langer in een CMS bijgehouden te worden, maar in de oorspronkelijke bron. Scheelt ook veel dubbel werk, informatie hoeft slechts op één plek bijgehouden te worden. Wijzig je de info in de bron, dan wijzigt ook de info op de website.

    Vaak wordt dergelijke informatie nu nog gekopieerd naar een CMS, omdat dat als hèt beheersysteem van de webite wordt gezien. Ik pleit ervoor het CMS als -één van de- databronnen te zien waarin je informatie beheert. Een deel van je websiteinformatie, content zo je wilt, haal je uit het CMS, een ander groot deel haal je uit andere databronnen. Bedenk daarbij dat de informatie in de oorspronkelijke bron toch al wordt bijgehouden, dat gebeurt nu al. Je ontsluit het alleen ook naar het web.

    Het blijft natuurlijk zaak na te denken over wat je op de website wilt tonen en welke databronnen je dus gaat ontsluiten.

    Bij een dergelijke aanpak kan je er ook aan denken de data te ontsluiten via widgets, die je ook beschikbaar stelt aan derden zodat zij jouw informatie kunnen hergebruiken (heel 2.0). Omdat de informatie uit de oorspronkelijke databron komt, blijft de eigenaar van deze bron ook altijd eigenaar van de informatie. Het wordt simpelweg ook getoond op een andere locatie. Mooie service. Maar nu draaf ik door. ;)

  3. Als aanvulling: omdat minder info in het CMS wordt beheerd, kan een organisatie dus toe met een kleiner, eenvoudiger (open source) CMS en dat scheelt weer in de portomonnee.

  4. Ik ben het met je eens. Behalve dat ik niet vind dat het CMS daarmee moet verdwijnen of zal verdwijnen. Wel vind ik dat het CMS kanaalonafhankelijk moet worden. Die databronnen zijn toch ook eigenlijk gewoon CMS'en alleen dan niet gericht op het web. Als ik nu een organisatie in elkaar zou draaien zou ik ervoor zorgen dat alles uit 1 syysteem komt en alles in 1 systeem wordt opgeslagen.

    Of waar dat niet mogelijk is, dat de 2 systemen 1 op 1 met elkaar praten. Zodat datgene wat een CMS moet doen – zoveel mogelijk managable maken vanuit 1 plek – ook plaats kan vinden.

  5. Dat klopt ook, CMS blijft een rol houden, zij het een kleinere.

    Informatie zal veel meer in deelapplicaties worden opgeslagen, die inderdaad met elkaar communiceren. Je kunt ze ook weer koppelen etc.

    Eén systeem zorgt over het algemeen voor problemen, daar zijn ook wel voorbeelden van. Het zijn enorme systemen die veel beheer vragen, log zijn en alsnog niet goed informatie uitwisselen.

    Beter is veel systemen die goed met elkaar communiceren en in staat zijn de data te delen, ook al klinkt dat wellicht tegenstrijdig. Het is zaak te bepalen hoe die systemen met elkaar communiceren, daar krijg je een sterker geheel van. En laat dat nou net deel van web 2.0 zijn :)

    Vergelijk het met een voetbalteam, aan één goede voetballer die van alles wat kan op het grote veld heb je niet zoveel. Aan elf sterke voetballers die specialist zijn, op elkaar ingespeeld zijn, hun eigen taak hebben en hun eigen gebied verzorgen heb je veel meer.

Comments are closed.

Dit artikel is 8.313 keer gelezen