Na SNS Bank, ABN Amro, Postbank én ING is het dan eindelijk tijd voor de Rabobank formulieren maandag. Ik heb hier niet echt naar uit zitten kijken. Zelfs overwogen om deze niet te doen. Niet omdat ik iets tegen de Rabobank heb of zelfs maar tegen Fatima (ondanks haar beperkte zangkwaliteiten). Maar om de simpele reden dat het testen van het Rabobank klachtenformulier een hele korte oefening zal zijn. Niet omdat het zo’n simpel en vanzelfsprekend formulier is. Nee, omdat de Rabobank namelijk helemaal geen online klachtenformulier heeft. In eerste instantie ging ik er nog vanuit dat het aan mij lag. Dat ik niet goed had gezocht en het daarom niet terug kon vinden. Maar hoe ik ook zoek, een online klachtenformulier blijft uit. Het enige wat ik je dus kan vertellen is hoe je bij het downloadbare formulier komt van de Rabobank. Dat is in elk geval niet vreselijk moeilijk. Via de homepage van Rabobank.nl kies ik voor Klantenservice, waar ik dan vervolgens kan kiezen voor Rabo Klachtenservice. Eenmaal daar krijg ik een heel lang verhaal voor mijn kiezen. Ik zal je er hier niet meer vervelen, maar check de link. Het verhaal schrikt nogal af. Woorden als Ombudsman en geschillencommissie passeren de revue, om dan uiteindelijk te leiden naar 2 downloadbare PDF-bestanden. Beoordeling en cijfer Waarom? Waarom kan ik als klant niet gewoon een simpele klacht via internet indienen? Ik snap dat de structuur van de Rabobank anders dan anders is, maar dat neemt toch niet weg dat ik Rabobank Nederland ergens op moet kunnen aanspreken c.q. wijzen. En hoe moeilijk is het eigenlijk (heel moeilijk …) om een formuliertje op de juiste plek te krijgen zonder je klanten daar al teveel mee te storen. Rabobank is wat mij betreft best een spiffy club, maar dit vind ik op z’n minst gezegd vreemd. Cijfer: 1 Gerelateerd Geschreven door Xaviera Ringeling