Usability testing is niet alleen interessant maar het houdt je ook gewoon scherp. Wie wel eens bij een dergelijke test heeft meegekeken herkent het moment waarop je moet toegeven dat veel waarvan je overtuigd was met betrekking tot je site – tekstueel, visueel, qua interactie – compleet onlogisch is voor de gebruiker. Eerst is dat pijnlijk, maar als je het toelaat kan een usabilitytest je inspireren om nog meer vanuit de gebruiker te schrijven, bouwen, denken en doen.

Ook contentgirls is gek op testen. En natuurlijk hebben wij (nog) geen spiffy testlab en geen fantastisch testteam. Wat we wel hebben is Jan met de Pet die elke week voor ons een opdracht uit zal voeren op een www-adres. We hopen je daarmee te inspireren en misschien te helpen met het zetten van de eerste schreden op weg naar een gebruiksvriendelijke website.

Deze week krijgt Jan met de Pet van Contentgirls de opdracht om analoge televisiefrequenties te zoeken op de site van Ziggo. Laten we kijken hoe hij het er van afbrengt. Onze excuses voor de beeldkwaliteit. We hopen vanaf volgende week beter beeld en geluid te bieden. Ach, alle begin is moeilijk.

[vimeo]http://www.vimeo.com/2430463[/vimeo]

Ook bij Youtube en Google Video

0 Shares:
1 comment
  1. Ach, je zal toch Jan met de Pet zijn;-) In 4.45 minuten gevonden en zonder te vloeken, knap hoor!

    Heerlijk om zo echte gebruikerservaringen mee te ervaren, directer kun je het niet krijgen.

    Misschien een leuke volgende case: zoeken naar zwemlessen voor kinderen op utrecht.nl. Welke aanbieders, welke vormen van les, wat zijn de tarieven….

    Ook leuk om te bekijken qua UX video's: http://www.ddux.org/webbels

Comments are closed.

Dit artikel is 4.379 keer gelezen