Virtuele warmte: 5 tips

Virtuele warmte. De eerste keer dat ik de term voorbij hoorde gaan, dacht ik Getverrr wat is dat voor een natte wind. Inmiddels ben ik om. Virtuele warmte is helemaal hot (pardon the pun). Maar wat is virtuele warmte eigenlijk en hoe kan je er vandaag nog voor zorgen dat jouw site warm aandoet?

Addict-o-matic

Gevonden: een leuke nieuwe zoekdienst. Met Addict-o-matic doorzoek je aan de hand van een zoekterm een groot aantal internetbronnen zoals Twitter, Google Blog Search, You Tube, Live.com News, technorati etc. Dat op zichzelf is al fijn, maar nog fijner is de snelheid van Addict-o-matic en de manier waarop de resultaten worden getoond. Wil je de pagina aanpassen aan je eigen voorkeuren dan kan dat. Je kan de resultaatvensters verplaatsen, wegklikken én additionele bronnen toevoegen. Not too shabby!

Per abuis-mail

Mijn CV staat al jaren op Monsterboard. Het maakt niet uit wat voor fantastische functie ik bekleed, als iemand mij de baan van Koningin van Internet (mail naar contentgirls@gmail.com) aan wil bieden
Lees verder

Les 5: Content Management Systemen

Moderne websites worden gemaakt door een groot aantal disciplines. Om over het grote aantal pagina's dat zo'n site kan bevatten de consistentie te bewaren en om het mogelijk te maken voor non-techneuten om die sites tekstueel te onderhouden wordt meestal gebruik gemaakt van een Content Management Systeem (CMS).
Lees verder

Reviewen doe je zo

Als contentspecialist weet je meestal weinig van de materie waar je over schrijft. Je hebt je omgeving dus keihard nodig om je inhoudelijk te voeden. Maar hoe krijg je die omgeving zo ver dat ze meewerken?

Formulieren maandag: de Postbank

Ja er is een kredietcrisis. Maar daar laat ik me niet door tegenhouden: ik ga een huis kopen. Het is nu zondagavond laat en ik ben mij in eerste instantie aan het oriënteren. Ik begin bij een bank die ik tot nu toe in relatie tot de crisis nog niet heb horen noemen: de Postbank. Ondanks hun irritante reclames, nu samengevoegd met de irritante reclame van de ING, weet ik dat de Postbank goeie hypotheken afgeeft. Op naar www.postbank.nl dus.
Lees verder

Les 4: Maak slim gebruik van MS Office

Ooit begonnen vanuit de liefde voor taal, werken webredacteuren nu in een technische omgeving. De meesten hebben er een nieuwe liefde in gevonden. Maar echt de tijd nemen om de eigen werkwijze onder de loep te nemen? Dat schiet er vaak bij in. Zelfs ervaren redacteuren schelden nog altijd op de Caps Lock-toets in Word, of raken gefrustreerd door verborgen opmaak. En dat is toch echt nergens voor nodig!
Lees verder

Formulieren maandag H&M

Vandaag gaan we online shoppen bij H&M. Bij uitstek een winkel die in aanmerking komt voor een webwinkel. Niet omdat het zo vreselijk leuk is om kleding online te kopen, maar vooral omdat het zo grenzeloos afschuwelijk is om kleding in de H&M winkel zelf te kopen.

Les 3: weet wie je wilt bereiken

In theorie wil iedere contentspecialist de doelgroep voor ogen houden. In praktijk komt het er zelden echt van. Veel sites bedienen graag een breeeeede doelgroep. Het definieren van de doelgroep kan dan voelen als het beperken van mogelijkheden. Niet intrappen. Het is wel degelijk slim om je te verdiepen in die ene persoon aan de andere kant van het beeldscherm.