Vind hier alles over recente ontwikkelingen op het internet. Van nieuwe regels op gebied van privacy en nieuws van multinationals tot de beste websites waar je je foto’s kan opslaan en trends die je niet mag missen.
Met het EK op komst moest Heineken uiteraard met een nieuwe ludieke actie komen. Hoewel het voor menig bedrijf erg lastig is om een unieke actie te verzinnen is Heineken hier wederom in geslaagd.
Ja, ik geef het toe. Ik ben er één. Tijdens het schrijven van mijn afstudeeronderzoek, heb ik menig uur gespendeerd aan dit zinloze, maar toch leuke tijdverdrijf. Angry Birds, Bubble, WordFeud, DrawSomething en mijn meest recente verslaving: Rumble.
In mij door nieuwsbrieven overspoelde mailbox kwam een mailtje binnen van Bol.com. Ik lees weinig van die nieuwsbrieven, maar het onderwerp 'Gratis verzending, 30 dagen bedenktijd en meer!' trok mijn aandacht. Het sterretje in de headerafbeelding was niet te missen, ik bereidde mij voor op een flinke lijst voorwaarden.
Facebook is naar de beurs en om nou te zeggen dat het daar echt goed gaat, mwaoh. Is een beursgang vaak niet het begin van het einde? Zijn de social media zoals we ze nu kennen over hun hoogtepunt heen? Worden we social-media-moe? Natuurlijk is het koffiedik kijken, maar toch vraag ik me af: Hoe ziet onze sociale toekomst eruit?
Tot en met vrijdag kun je stemmen welk privacybeleid je liever hebt op Facebook. Het oude, of het nieuwe. Facebook zelf maakt geen reclame voor deze stemronde, misschien willen ze vooral achteraf kunnen zeggen dat ze hun gebruikers een stem hebben gegeven.. Maar laten we er niet meteen het slechtste van denken. Als je ergens een mening over hebt en je mag stemmen, dan vind ik dat je moet gaan stemmen.
In navolging van het New Yorkse project "Underheard" gaat op Daklozendag het project "Straatvogels" van start: vijf Amsterdamse daklozen bieden door middel van Twitter een inkijkje in hun dagelijks leven.
Waar Facebooks beursgang sommigen doet zinspelen op een nieuwe dot-com crash, zien anderen de toekomst van dit social medium zonnig in. Zo ook het jonge bedrijf a friend of mine, dat zich als eerste in Nederland uitsluitend toelegde op Facebookmarketing.