Lees verder

Crowdsourcing Science met BOINC

Berkley University en IBM zorgen er met hun Android app BOINC voor dat al ruim 30.000 gebruikers een stukje rekenkracht van hun smartphone of tablet hebben ingezet voor de wetenschap.
Lees verder

Merkregistratie nog van deze tijd?

Op het eerste oog is merkregistratie een beetje 2007; iets voor bedrijven met een hoog Old Spice-gehalte. Toch is het de moeite van het overwegen waard. Zeker als je je geld verdient op het web.
Lees verder

De Galaxy Note 3: Godzilla wordt een echte dame

Toen ik een jaar of wat terug voor de Note 1 koos trok ik nogal wat bekijks: "Is dat een tablet ofzo? En bel je daar ook mee?" Willekeurige vreemden konden zich niet inhouden en spraken me aan op straat, in de trein en op borrels.
Lees verder

Grote merken spelen journalistje

Nog even en dan kunnen we ons abonneren op de Heineken Courant. Geen ondenkbaar scenario, want merken worden mediabedrijven. Coca Cola en Red Bull zijn dit al, en in de toekomst zullen er nog veel meer volgen. Voor de consument wordt het alleen maar verwarrender.
Lees verder

[Onderzoek] Internetvrijheid neemt wereldwijd af, online activisme biedt tegenstand

De controle op internetgebruik is groter geworden, er zijn meer nieuwe wetten gekomen die webcontent beteugelen en het aantal arrestaties onder gebruikers van sociale media is toegenomen. De wereldwijde internetvrijheid wordt steeds een stukje minder vrij. Dat is één van de conclusies van een onderzoek van Freedom House, een organisatie die zich sterk maakt voor vrijheid in de wereld.