Wil je dat jouw eventhashtag flink onder de aandacht komt online? Gebruik dan deze originele en handige fototools.

Er zijn heel veel fotohokjes in allerlei soorten en maten. Je ziet ze tijdens festivals, bruiloften, congressen of in winkelcentra. We zijn er nog lang niet op uitgekeken, want op elk evenement staan mensen toch weer in de rij om een leuk kiekje te maken. Bedrijven spelen daar slim op in en komen met allerlei leuke varianten.

Door mensen op een originele manier vast te leggen op foto’s of in video’s, denken ze langer terug aan jouw evenement. Bovendien vergroot je je naamsbekendheid, omdat ze meestal hun creaties delen op social media, mét eventhashtag. Als je het tenminste slim aanpakt en duidelijk communiceert.

In deze blog deel ik 3 gave fototools (en een videotool) die je kunt inzetten.

Korte slow motion video’s

Zo is er een booth waar je korte slow motion video’s kan maken. Dat levert hilarische filmpjes op! Mensen kunnen gelijk het filmpje ontvangen op hun mobiel en dit delen op social media. Koppel er een leuke actie aan om mensen te stimuleren de hashtag bij hun bericht te vermelden of plaats een social media wall.

Ga naar de mensen toe met de Hashtag Fiets

Als je niet wilt wachten tot mensen naar jou toekomen, ga dan naar de mensen toe met deze Hashtag Fiets. Het leuke hiervan is dat voorbijgangers met hun eigen mobiel een foto kunnen maken. Als ze deze plaatsen op social media met de eventhashtag, kunnen ze de foto laten afdrukken bij de The Hashtag Bike.

GIF-jes met bijzonder 3D-effect

Er zijn ook fotohokjes die GIF-jes maken. Een mooie variant daarop is de Gif Spin, die gemaakt is met meerdere camera’s om je heen. Zo ontstaat er een 3D-effect. Combineer dat met confetti en je krijgt een mooi kunstwerkje!

Maak het onderdeel van een campagne

Als je een evenement organiseert, is het een gemiste kans als je mensen alleen maar een leuke selfie laat maken met de eventhashtag. Maak eventhashtags onderdeel van je campagne. En start hier al mee voor het evenement plaatsvindt. Zo brengen hilarische filmpjes en inspirerende foto’s je eventhashtag op een originele manier in beeld.

0 Shares:
Dit artikel is 19.415 keer gelezen