Hoe boei je consumenten nog in deze tijd van overload? Een aantal merken heeft het antwoord gevonden: door de inzet van interactieve media. Op het Interactive Media Summit in TivoliVredenburg in Utrecht krijg je de ins en outs van deze relatief nieuwe vorm van marketing te horen.

Het Interactive Media Summit is een event door en voor digital marketeers en vindt plaats op 1 oktober a.s.! Ga hier naar toe als je geïnspireerd wil worden, een stap dichter bij de klant online wil komen en – niet onbelangrijk – visitekaartjes wil uitdelen of toevoegen aan je verzameling. Het event is onderdeel van de crossmedia-week van het Nederlands Film Festival.

Interessante vragen

Ik schreef het al eerder, de herfst is hét moment van de vele congressen en andere events. Het Interactive Media Summit biedt een dagvullend programma voor digital marketeers. Wat is er te beleven, wat valt er te halen, oftewel: waarom zou je gaan? Dat ga ik je vertellen! De organisatie, ImproVive samen met OneShoe, belooft in elk geval dat we antwoord krijgen op de volgende buitengewoon interessante vragen:

  • Hoe helpt een filmregisseur mij mijn merk te herdefiniëren?
  • Zorgt Virtual Reality ervoor dat mensen meer om het echte leven geven?
  • Meer dan 200.000 YouTube-abonnees of meer dan 500.000 downloads van mijn app?
  • Hoe verkoop je de dood?
  • Wat is de merkwaarde van een YouTube-kat?

Compleet nieuwe merkbeleving

De kern van het verhaal is: consumenten zijn altijd verbonden (met elkaar, met internet). Ervan uitgaande dát we nog gevonden worden, is de vraag: hoe blijven wij verbonden met consumenten nu zij op elke plek en op elke apparaat met ons merk in aanraking kunnen komen? Interactieve media zijn het antwoord. De sprekers laten zien hoe zij daar achter kwamen. Een van de organisatoren, Roger ter Heide van Improvive, over de aanwezige bedrijven: “Deze bedrijven hebben veel lef getoond en hun kop boven het maaiveld uitgestoken; zij hebben met interactieve media gezorgd voor een compleet nieuwe merkbeleving. Ze hebben mensen weten te raken!”

Grote en kleine merken

Fijn aan dit congres is dat je niet hoeft te kiezen tussen fantastische sprekers: je ziet ze allemaal! Ze gaan ons elk in een half uur tijd laten zien hoe zij interactieve media inzetten en wat dit voor resultaten heeft opgeleverd. De sprekers zijn opgedeeld in de onderdelen Online Video, Interactive Film, Virtual Reality en Interactive. Wereldmerken als Audi en Starbucks vertellen hun verhaal, maar ook organisaties als DELA, Interpolis, KRO-NCRV (1 tegen 100) en Terre des Hommes hebben inmiddels ervaring opgedaan met interactieve media. Een zeer afwisselend programma dus, waardoor je je volgens mij zeker niet gaat vervelen!

Je kunt nog kaartjes kopen voor dit event! Kijk nog even verder op deze site voor een kortingscode.. Zie ik je daar?

0 Shares:
Dit artikel is 5.157 keer gelezen