Op 42Bis delen we dagelijks de meest interessante infographics die we tegenkomen. Dikke kans dat er ook voor jou interessante informatie bij zit. Wil je al onze infographics volgen? Dan kan dat via RSS.

Elk zichzelf respecterend (nieuws)blog schrijft er regelmatig over: content. Want content is king. Je struikelt tegenwoordig over woorden als contentmarketing, contentplanning, contentstrategie. Ons eigen Content Collective is hier natuurlijk nog het beste voorbeeld van! Maar is content nu echt iets van de laatste tijd?

Content = inhoud

Content betekent letterlijk vertaald ‘inhoud’, in welke vorm dan ook. Als je het zo bekijkt, gaat het fenomeen al best heel lang mee, zo ongeveer al sinds de mensheid. In onderstaande infographic (via Mashable) wordt de hele geschiedenis uiteen gezet. Het begint bij grottekeningen in de prehistorie en gaat via radio en televisie naar het wereldwijde web. Daar zijn de mogelijkheden om content te creëren steeds méér en steeds gevarieerder geworden.

history-of-content

Het is zover. Iedere organisatie weet het: zonder goede content kom je anno 2014 nergens. Het belang van goede, klantgerichte content is eindelijk erkend en dat is goed nieuws! Zowel voor de consument als voor degene die de gave en het geluk hebben om goede content te kunnen ontwikkelen. Dit vieren wij tijdens TL;DR 2014 op 14 november in Utrecht. Contentspecialisten delen nu eenmaal graag, dus in de aanloop naar deze dikke party besteden we extra aandacht aan de ontwikkeling van goede content.

Ook contentspecialist worden? Volg onze ‘thema-artikelen’ via @TLDR2014.

Bron
Nooit meer een infographic missen? Abonneer je dan op de infographics-feed (RSS).

0 Shares:
Dit artikel is 7.768 keer gelezen