Op 42Bis delen we dagelijks de meest interessante infographics die we tegenkomen. Dikke kans dat er ook voor jou interessante informatie bij zit. Wil je al onze infographics volgen? Dan kan dat via RSS.

Gamifying your Business

Bron

Nooit meer een infographic missen? Abonneer je dan op de infographics-feed (RSS) of volg ons op Pinterest.

0 Shares:
1 comment
  1. Als klant vind ik het Bonuskaart-model totaal boring en niet-overtuigend. Wat ik laatst wel heb gedaan is dit. Er stond een puzzel (woordzoeker) in de krant. Samen met mijn zoon heb ik die opgelost (hij kan sinds een jaar lezen). De oplossing bel ik door want wij kunnen iets winnen (geld- of andere prijs). Bij het bellen krijg ik een aanbod, waar ik op in ga.
    Deze opzet vind ik persoonlijk geniaal. Hoe vaak word ik gebeld door een callcentre? Altijd irritant. Deze actie (van de Postcodeloterij) zorgt dat ik het callcentre bel, op een moment dat het mij uitkomt. Ik heb al plezier aan de actie voor ik ze bel (het samen puzzelen) en een incentive om te bellen (mijn zoon wil weten of we winnen, omdat hij een Lego verlanglijst heeft). Op dit punt maakt het me niet uit of we winnen of niet, want ik heb al plezier gehad van de actie. Dus: positieve associatie met het merk.
    Bij “punten-” acties erger ik me, want het punten sparen is meer gedoe en compliceert mijn besluitvormingsproces (wat koop ik waar). Dat proces is al ingewikkeld genoeg, dus dergelijke punten irriteren me (net als alle frutsels waar supermarkten regelmatig mee aankomen). Bovendien weet elk kind dat “gratis” niet bestaat; ik betaal zelf voor mijn “beloning”, en ook voor de reclame die me moet overreden bij deze winkel te kopen (in de aankoopprijs waarschijnlijk, of in niet direct zichtbare kosten voor bv. milieu of medewerker).
    Ik zou zeggen: zoek een vorm van gamification die het leven van de klant verrijkt en een positieve associatie aan het merk/de winkel toevoegt, zonder het spel te koppelen aan kopen of niet kopen.
    We worden al genoeg gedegradeerd tot wandelende portemonneetjes. I’m a human being, not a human buying!

Comments are closed.

Dit artikel is 4.439 keer gelezen