John de Wolf is er niet helemaal bij. Vanuit een ziekenhuisbed zit hij naar een aflevering van “De Wereld Draait Door” te kijken. In deze uitzending is professor René Bernards van het Antoni van Leeuwenhoek aan het woord over het belang van onderzoek naar kanker.

De Wolf mankeert gelukkig niets en is aanwezig op de set voor een commercial van verzekeraar Ditzo. Door de uitzending draait de Wolf zelf helemaal door.

“Nee, ik doe het NIET! We gaan het dit jaar heel anders doen!”

De oud-voetballer stapt boos het ziekenhuisbed uit en loopt weg. No way dat hij meewerkt aan deze commercial terwijl het geld veel beter besteed kan worden!

De consument beslist

In een periode waarin elke verzekeraar vecht om nieuwe klanten besluit Ditzo om het dit jaar anders te doen. Er wordt geen geld uitgegeven aan dure televisiecommercials. Nee, het mediabudget wordt gedoneerd aan kankeronderzoek. Hoeveel er gedoneerd wordt laat Ditzo over aan de consument. Voor elke view van het filmpje hieronder wordt €1 gedoneerd en voor elke keer dat het flmpje gedeeld wordt doneert Ditzo het dubbele.

En Ditzo heeft geleerd van de fouten van anderen en heeft een maximale donatie van 1 miljoen euro vastgesteld.

Het filmpje is alleen online te zien. Zowel op YouTube als op www.kijkkankerdewerelduit.nl.

De wereld draait door

In het filmpje hierboven is het al even te zien. De actie zou geïnspireerd zijn door een uitzending van “De Wereld Draait Door”. In deze uitzending heeft professor Bernards een oproep gedaan om een behandeling op maat voor iedere kankerpatiënt mogelijk te maken. Kanker zal dan zoveel mogelijk een chronische en niet langer een dodelijke ziekte worden.

Het item maakte heel wat los binnen de Ditzo-gelederen. Want als je een hart hebt voor de zorg, kun je eigenlijk tot maar één conclusie komen: Het geld dat wij in een televisiecampagne steken, is veel beter besteed wanneer wij het beschikbaar stellen aan dit onderzoek. Dan gaat het echt naar zorg. Dan brengen we iets teweeg, dan zetten we een belangrijke stap in het overwinnen van kanker. (Bob Stehmann van Ditzo)

Reactie Antoni van Leeuwenhoek

Het Antoni van Leeuwenhoek heeft verheugd gereageerd op het initiatief van Ditzo om hun marketingbudget beschikbaar te stellen voor het onderzoek. Het 100-jarig bestaan van het Antoni van Leeuwenhoek is voor verschillende mensen en organisaties aanleiding geweest acties op te zetten om (financieel) bij te dragen aan het onderzoek naar personalised medicine. Met deze vorm van behandeling kunnen patiënten een behandeling op maat krijgen die is afgestemd op de specifieke afwijkingen in het DNA van hun tumor waardoor de kanker beter bestreden kan worden.

0 Shares:
Dit artikel is 6.126 keer gelezen